Sanoma voitti Lönnbergin vuosikertomuskilpailun

19.9.2012 13:39Uutiset » Tapahtumat

Sanoma2011vuosikertomus

Lönnbergin vuosittaisen vuosikertomuskilpailun tavoitteena on kannustaa tekemään entistä parempia, puhuttelevampia ja tyylikkäämpiä vuosikertomuksia. Tällä kertaa kilpailussa oli mukana kaksitoista vuoden 2011 vuosikertomusta. Voittajaksi kilpailussa selviytyi Sanoma Oyj:n vuosikertomus 2011, suunnittelutoimistona Sanoma Magazines Finland/ yritysjulkaisut ja Grapina Graphics.

Tuomaristo korosti voittajavalinnassaan seuraavia asioita: erittäin tyylikäs, kansainvälinen kokonaisuus, hieno ulkoasu ja erinomainen painatus. Ihmiset nostettu hienosti esille ja helppolukuinen

Toiselle sijalle sijoittui Stockmann Oyj:n vuosikertomus, suunnittelijana Zeeland Branding. Kolmanneksi sijoittui Staran vuosikertomus, suunnittelijana mainostoimisto Radikal.

Yleisesti todettiin vuosikertomusten olevan korkealaatuisia, ja edustavan mainiota suomalaista laatua. Erityismainintana nostettiin esiin lisäksi Fiskars Oyj, suunnittelijana Kreab Gavin Anderson, jonka vuodesta toiseen erittäin laadukkaat, yrityksen näköiset julkaisut ovat jo käsite. Lisäksi SATOn vuosikertomuksen (suunnittelijana Kreab Gavin Anderson) todettiin olevan ansiokkaasti toteutettu, erittäin informatiivinen lukupaketti.

Vuosikertomusten lisäksi kilpailuun voi lähettää myös toimintakertomuksia, ympäristö-, yhteiskuntavastuu- ja henkilöstöraportteja sekä muita vastaavia yritysjulkaisuja.

Kilpailun tuomaristoon vuoden 2011 töitten arvioinnin osalta ovat kuuluneet:

– Oskari Hellman, valokuvaaja, Kuvaamo Oy

– Esa Ojala, suunnittelujohtaja, Zeeland Branding Oy

– Anmari Korpinen, viestintäkonsultti, partner, Humana Marketing Communications Oy

– Pekka Toivonen, Creative Director, Kasino Creative Studio

– Tapio Vapaasalo, professori, Aalto-yliopiston taideteollinen korkeakoulu

– Kilpailun sihteerinä on toiminut Jarkko Viheriävaara, toimitusjohtaja, Lönnberg Painot Oy

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone