Ricoh keskittyy virtuaaliviestintään – Drupa jää väliin
Ricoh Europe keskittyy kehittämään yhä tehokkaammin toimivaa virtuaalista asiakasviestintää eri kanavissa. Näin vastataan koronapandemiasta johtuvaan jatkuvaan epävarmuuteen. Ricoh vetäytyy samalla vuoden 2021 Drupa-messuista.
Ricohin mukaan ensimmäiset HENKAKU Live -virtuaalitapahtumat ovat olleet suosittuja ja tarjonneet asiakkaille tietoa graafisen alan tuotantotekniikan kehityksestä. Niissä on esitelty mm. Ricoh Pro C5300 -väripainokonetta. Uusia tapahtumia suunnitellaan tälle vuodelle, ja niiden painopisteenä on teollinen painaminen.
Ricoh on myös lanseerannut EMEA-alueella Ricoh Business Booster -ohjelman, jolla autetaan painopalvelujen tuottajia arvioimaan uudelleen toimintaansa ja tunnistamaan tulevaisuuden kehitysmahdollisuuksia.
Päätös Drupasta poisjäämisestä ei ollut helppo, kertoo Eef De Ridder, Vice President, Commercial and Industrial Printing Group, Ricoh Europe.
– Ricoh on aina arvostanut suuresti niitä mahdollisuuksia, mitä Drupa-messut ovat vuosien varrella tarjonneet. Olemme kuitenkin tehneet tämän vaikean päätöksen koska asiakkaiden, yhteistyökumppanien ja henkilökunnan terveys, turvallisuus ja hyvinvointi ovat ykkösprioriteettimme.