Pakkaustietoa yhä enemmän virtuaalisesti

29.5.2020 10:17Uutiset » Pakkaukset
Yritys on myös lanseerannut jatkuvasti uutta tietoa jakavan Innovation Hub -palvelun verkossa. Kuva: Esko.

Suuret paino- ja pakkausalan messut on lähes kokonaan peruttu tältä vuodelta. Alan toimijat ovat korvanneet niitä siirtämällä tiedotusta ja markkinointia yhä enemmän verkkoon. Pakkausalan merkittävimpiin kuuluva ohjelmistojen ja laitteiden tuottaja Esko on näyttänyt esimerkkiä siirtämällä jokavuotisen EskoWorld-asiakastapahtuman verkkoon ja lanseeraamalla jatkuvasti uutta tietoa jakavan Esko Innovation Hub -palvelun.

Innovaatioalusta Innovation Hub on suunniteltu tarjoamaan ainutlaatuinen kokemus tuotteiden käyttäjille. He voivat tutustua Eskon tuotteisiin aina saatavilla olevassa virtuaalisessa ympäristössä. Käyttäjä voi saada toimialakohtaisesti ajantasaista tietoa, jonka avulla voidaan parantaa liiketoiminnan tuottavuutta, tehokkuutta ja kannattavuutta. Tuotteita esitellään myös virtuaalisissa demoissa.

– Kun käyttäjä navigoi virtuaalisessa tapahtumassa, hän kohtaa erityisiä hotspotteja, jotka tarjoavat alaan ja sovellukseen liittyviä kuratoituja tuotevideoita ja presentaatioita. Tietoa löytyy liittyen etiketteihin, joustopakkauksiin, kartonkipakkauksiin ja premediaan, sanoo Jan De Roeck, Esko Director of Marketing, Industry Relations and Strategy.

EskoWorld 2020 konferenssi oli suunnattu sekä brändeille että pakkausten suunnittelijoille ja tuottajille. Tapahtuma järjestettiin ensi kertaa virtuaalisena 27.4-8.5.2020. Tapahtuman esitykset löytyvät nyt verkosta videoina.

Myös suurimpiin fleksotekniikan toimittajiin kuuluva Bobst on kertonut siirtävänsä tiedotusta ja markkinointia yhä enemmän verkkoon sekä omiin osaamiskeskuksiinsa.