PacTec ja FoodTec-messuilla tehtiin hankintapäätöksiä

31.12.2007 13:15Uutiset » Tapahtumat

Pakkaus- ja materiaalinkäsittelyalan sekä elintarviketeollisuuden PacTec&FoodTec–messut päättyivät eilen. TNS-Gallup Median kävijätutkimuksen mukaan yritysjohdon ja asiantuntijoiden osuus kävijäkunnasta kasvoi selvästi.

Johdon osuus kävijämäärästä oli tänä vuonna 26 %, kun se vuonna 2004 oli 21 %. Messuilla tehtiin myös kauppoja: hankintojen osuus nousi 20 %:iin verrattuna vuoden 2004 lukuun 6 %.

Samassa TNS-Gallup Median tutkimuksessa selvitettiin myös kävijöiden mielikuvia tapahtumasta. Sen mukaan 74 % kävijöistä arvio tapahtuman laadukkaaksi ja 61 % piti PacTec&FoodTec-messuja kehittyvänä. Messujen kävijät olivat pakkausteollisuuden, elintarvike- ja juomateollisuuden, kaupan, kuljetusten ja varastoinnin, kemianteollisuuden ammattilaisia sekä enenevässä määrin mainos- ja markkinointialan asiantuntijoita. Tapahtumaan tutustui yhteensä 8173 kävijää. Näytteilleasettajia oli mukana 236 lähes 8000 m2 näyttelyalueella 10:stä maasta.

Kansainvälisellä pakkausalalla kehitys on erittäin nopeaa ja pakkaus on yhä tärkeämpi osa tuotetta ja brändiä. Elintarviketeollisuus puolestaan on maailman suurin pakkaava toimiala. Pakkausteollisuuden tuotannosta yli 50 % menee vientiin ja tuotannon arvo on 1,7 miljardia euroa.

– Globalisoituvan pakkausalan selviytymisstrategiana on uudet teknologiat ja innovaatiot. Ne ovat suomalaisten selviä vahvuuksia ja minulla on vahva usko alan kehitykseen, toteaa Suomen Pakkausyhdistyksen toimitusjohtaja Roger Bagge.

Lisätietoja www.finnexpo.fi/pactec/.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone