Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Jyväskylän messut laajenee mainonnan ja markkinointiviestinnän maailmaan

17.11.2010 12:19Uutiset » Tapahtumat

FinnGraf 2009

FinnGraf ja FinnVisual 2011 -messut järjestetään ensi vuonna Jyväskylän Paviljongissa 22.–24. syyskuuta. Kahdeksatta kertaa järjestettävät messut laajenevat mainonnan ja markkinointiviestinnän suuntaan. Myös pakkauspuoli saa kasvojen kohotuksen. Uusina tapahtumatuotteina esitellään FinnMark ja FinnPack.

Myös messujen neuvottelukuntaa on laajennettu. Uusina jäseninä ovat aloittaneet Hansaprint Oy:n toimitusjohtaja Timo Ketonen, Canonin asiakkuusjohtaja Juha Wallin sekä Asiakkuusmarkkinointiliiton tutkimus- ja markkinointijohtaja Teemu Ylikoski.

– Graafinen teollisuus käy läpi historiansa voimakkainta murrosta, jota maailmantalouden taantuma on vauhdittanut. Varmaa on, että taantumasta noustaan aivan erilaiseen maailmaan, kuin mihin on totuttu. Tämä on FinnGraf-messuille melkoinen haaste, mutta samalla myös mahdollisuus, Juha Wallin toteaa.

– Messujen tulisi näyttää suuntaa yhdessä edelläkävijäyritysten kanssa. Graafisen alan sisäinen verkostoituminen ei enää riitä, vaan asiakkaiksi on saatava laajasti niitä, jotka ostavat viestintäalan palveluja, perinteisten kirjapainojen asiakkaiden lisäksi, Wallin jatkaa.

Jyväskylän Messut Oy:n vastaus tähän tarpeeseen on FinnGraf- ja FinnVisual-messujen rinnalle rakentuvat suoramarkkinoinnin sekä mainos- ja markkinointiviestintäalan erikoismessut FinnMark 2011. FinnMark-messujen idean isänä voidaan pitää Hansaprintin toimitusjohtajaa Timo Ketosta.

– FinnMark-messujen lähtökohtana on kokonaisvaltainen markkinoinnin ja asiakkaiden tarpeiden ymmärrys. Mainos- ja markkinointialan ihmiset kaipaavat messujen rinnalle ajankohtaisen ja laadukkaan seminaariohjelman sekä kunnon iltabileet. Verkostoituminen ja sosiaalinen kanssakäynti on alan messujen tärkeä funktio, Ketonen sanoo.

– Jyväskylä tarjoaa tälle loistavat puitteet. Koska kaupunki on sopivan kompakti, jatkuu messuvieraiden ja näytteilleasettajien kanssakäyminen pitkin iltaa, Ketonen muistuttaa.

Ensi vuoden toinen uutuus on FinnPack-messut. Vaikka pakkaukset ovat alusta pitäen olleet olennainen osa FinnGrafin teemaa, niiden merkitys tuotteiden markkinoinnissa tuodaan nyt entistä paremmin esille.

www.jklpaviljonki.fi/finngraf2011

Share: