”Jyväskylän henki” jälleen esiin

17.4.2015 10:49Uutiset » Tapahtumat

Finngraf

Jyväskylässä järjestetään 23.–25.9. kolmen messutapahtuman mielenkiintoinen kokonaisuus. Jo kymmenettä kertaa järjestettävät graafisen alan FinnGraf-messut saavat rinnalleen Eventum Expo -messut ja Kyberturvallisuus & ICT -messut.

– Kyseessä on kolme samanaikaista tapahtumaa, jotka tukevat toisiaan ja tuovat ennen kaikkea uusia kävijöitä, vahvistaa Jyväskylän Messujen Ilari Tervakangas.

Näytteilleasettajien suusta

Jo vuodesta 1997 alkaen järjestetty FinnGraf pitää sisällään ainutlaatuisen ”Jyväskylän hengen”. Tätä mieltä ovat messujen näytteilleasettajat, joiden joukosta esimerkiksi Heidelberg, Pitney Bowes, Ricoh ja Signcom odottavat syyskuun messuilta paljon.

– Haluamme olla mukana viemässä Suomen graafista alaa eteenpäin ja olla läsnä, kun alalla tapahtuu. Toimiala kohtaa hyvin Jyväskylässä, koska sinne on helppo tulla mistä päin Suomea vaan. Kymmenennet Finngraf-messut Jyväskylässä ovat hieno merkkipaalu ja osoitus siitä, että graafinen ala panostaa tulevaisuuteen. Ja sitä paitsi: missä muualla voi nähdä toimialan tärkeimmät tekijät yhdellä kertaa, kertoo Suomen Heidelbergin maajohtaja Jarkko Saastamoinen.

– Mielestämme FinnGraf on todistanut olevansa alan tärkein tapahtuma Suomessa ja pidämme koko alan kannalta erittäin tärkeänä, että tällainen ammattitapahtuma ylipäätänsä järjestetään paikallisesti omalla maaperällä. Se antaa meille mahdollisuuden esitellä, niin tuoteuutuuksia, kuin yritystämme suurelle joukolle lyhyessä ajassa. Useat vierailijat yhdistävät messukäyntiin myös virkistyspäivän tai muun henkilökunnan tapahtuman ja sehän luo tapahtumalle sen rennon ja mukavan ”FinnGraf-hengen”, Pitney Bowesin graafisten viimeistelylaitteiden myyntipäällikkö Matti Saalamo kehuu.

– Ricoh on vahvasti mukana FinnGraf-messuilla. FinnGraf on aina ollut Ricohille suuri ja erittäin arvokas tapahtuma. Tänä vuonna olemme mukana suurella osastolla ja tarkoituksenamme on esitellä kaikki Ricohin nykyiset ja tulevat uutuudet. Voin jo nyt kertoa, että messuilla tulee olemaan jotain valkoista, jotain erittäin nopeaa ja jotain erittäin mielenkiintoista, Ricohin liiketoimintajohtaja Harri Salokangas paljastaa.

– Luotamme alalla olevan tarvetta kotimaiselle messutapahtumalle. Messut ovat asiakkaille hyvä tilaisuus nähdä alan kotimainen tarjonta kattavasti yhdellä kertaa. Uskon, että paikalle tullaan tekemään investointipäätöksiä, mutta myös tapahtuman informatiivinen puoli on tänä vuonna hyvä. Sijainti on keskeinen, mutta vaatii silti erillisen matkan messuille. Tämä tekijä varmistaa, että messutapaamisia varten on varattu oma aikansa, suurkuvatuotannon ratkaisuja jälleenmyyvä Signcomin toimitusjohtaja Samuli Vuorenhela kertoo.

Eventum ja Kyberturvallisuus & ICT tuovat uuden mausteen

Ensimmäistä kertaa Finngrafin kanssa olevan Eventum Expon näytteilleasettajina ovat kokouspaikat, kongressi- ja tapahtumatalot, majoitusliikkeet sekä oheis-, elämys- ja muut alan palvelut. Kävijöinä ovat tapahtumien järjestämiseen, tuottamiseen ja markkinointiin osallistuvat päättäjät ja ammattilaiset, jotka ovat erinomaista kohderyhmää myös visuaalisen- ja markkinointiviestinnän näytteilleasettajille, joka tukee hyvin FinnGraf-messuja.

Kyberturvallisuus ja ICT -messujen ohjelmaa on myös suunnattu graafiselle alalle ja tietoturvainfra ja sen parantaminen koskevat kaikkia, ketkä käsittelevät arkaluontoista materiaalia. Näytteilleasettajina ovat erilaisten ratkaisujen tarjoajat yritysten ja yhteisöjen tarpeisiin. Messut ovat myös osa jo toisen kerran järjestettävää Kansallista Kyberturvallisuusviikkoa.

Tapahtumien myynti on edennyt hyvin ja lisää varauksia tulee Jyväskylän Messujen Ilari Tervakankaan mukaan koko ajan. Mielenkiintoisten näytteilleasettajien lisäksi messuilla tulee olemaan kymmeniä tietoiskuja, jotka tarjoavat syventävää tietoa koko messujen ajan. Muun muassa Print&Medialla on FinnGraf-hallissa oma kaikille avoin tietoiskulava, jossa nähdään mielenkiintoisia puheenvuoroja joka päivä useamman tunnin ajan. Varmistuneita puheenvuoroja ovat esimerkiksi Adoben Creative Cloud -esitykset ja crossmedia-ohjelmaa on luvassa amerikkalaisen XMPien toimesta. Lavalla kuullaan myös kotimaisia case-tarinoita painotaloilta.

FinnGraf 2015, Eventum Expo 2015 ja Kyberturvallisuus & ICT Jyväskylässä 23.–25.9.

Katso yrityksen Ricoh estradisivu
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone