Harmaa työvoima vei voiton

3.12.2008 13:49Uutiset » Tapahtumat

Uniikki idea ja teknisesti erinomainen suoritus toi kolmelle nuorelle graafiselle suunnittelijalle ylivoimaisen voiton Suomen OKI New Designer Award -kilpailussa. Kyseessä oli kilpailu, jossa nuoret suunnittelijat saivat luoda kuvitteellisia yritysilmeitä, joissa vain mielikuvitus oli rajana. Kaikki työt oli tulostettu OKI C9650 A3+ -tulostimella.

– Briiffi oli ymmärretty erinomaisesti ja interaktiivinen toteutus toi lisäpisteitä. Voittajatyön idea on niin hyvä, että se antaisi erinomaisen myynnin kasvupotentiaalin, perusteli palkintojuryn puheenjohtaja Esa Ojala, Incogniton suunnittelujohtaja.

Voiton vienyt yritysilme oli Harmaan työvoiman työnvälitystoimisto. Hilpeyttä herättäneen kuvitteellisen yrityksen ilme oli ensi näkemältä Baari. Tällä tavalla laitonta yritystoimintaa harjoittava yritys oli nerokkaasti kätketty toisen yrityksen kulisseihin. Kun Baarin näennäisesti tyhjiä lomakkeita valaisi sinisellä valolla huomasi, että kyseessä oli työnvälitystoimisto, jonka ruokalistalta voi valita henkilökuntaa ”pimeästä raksamiehestä aina toimitusjohtajaan asti”.

Harmaan työvoiman työnvälitystoimiston visuaalisen ilmeen ja identiteetin loivat Nina Karmano, Antti Kukkonen ja Sami Kuosmanen. Voittanut tiimi tuumi humoristisesti, että tässä suhdanteessa heidän luomalleen yritykselle saattaisi olla kysyntääkin. Kolmikko osallistuu OKI Printing Solutionsin tarjoamalle palkintomatkalle Lontooseen huhtikuussa 2009.

Markkinointi-instituutin mainosgraafikko-opiskelijat (MG) osallistuivat tänä syksynä ensi kertaa järjestettyyn pohjoismaiseen OKI New Designer Award suunnittelukilpailuun. Oppilastyöt oli ideoinut ja niitä ohjasi AD Samuli Harjunpää mainostoimisto Bob Helsingistä. Kilpailutyöt tulostettiin OKI Printing Solutionsin C9650 A3+ -tulostimella.

Kilpailun voittajatiimin valitsi jury. Juryn jäsenet olivat suunnittelujohtaja Esa Ojala (Incognito) luova johtaja Mikko Torvinen (PHS), koulutuspäällikkö Tarja Hillman (Markkinointi-instituutti), maajohtaja Teemu Kaski (OKI Suomi) ja MarCom Manager Johanna Ahrenstedt (OKI Northern Europe).

Kuvitteellisten yritysten ennennäkemättömät ilmeet

Kilpailussa opiskelijat loivat kuvitteellisten yritysten ilmeitä ja identiteettejä. Kilpailussa toiseksi tulleet Keisarin Uudet Vaatteet saivat kiitosta komeasta ylöspanostaan. Näkymättömien luksusvaatteiden kaupan ilmeen toteuttivat Hanna Henrioud, Juhana Lehtinen ja Marika Holmström. Kolmannen sijan vei erinomaisella presentaatiollaan Sääkauppa, toteuttajina Mika Nikla, Eva Roos Rautakorpi, Patrik Typpö ja Marko Virta.

Lisätietoja:
www.oki.fi

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone