Horizon järjestää innovatiivisille ja tulevaisuuden liiketoimintamalliratkaisuja etsiville painoalan yrittäjille tarkoitetun Finishing First -tapahtuman. Esiteltäviä ratkaisuja ovat Just-In-Time-tuotanto, aito on demand -valmistus ja älykäs verkottuminen oman asiakkaan prosessien kanssa.
Mainontapäivä keskittyy markkinoinnin puhuttavimpiin teemoihin: muutokseen ja tarinankerrontaan. Hasan&partnersin toimitusjohtaja Eka Ruola moderoi Mainontapäivän tarinankerronta-slotin, jonka aiheena on tarinan hyödyntäminen markkinoinnissa.
Beyondprint on vuodesta 2014 asti toiminut web-to-print verkkokauppa, joka on erikoistunut erilaisten kuvatuotteiden valmistukseen asiakkaiden omilla kuvilla/aineistoilla. Nyt Beyondprint-liiketoiminta on myytävänä.
Pakkaus- ja materiaalinkäsittelyalan PacTec-messut pidetään seuraavan kerran 29. - 31.5.2018 samaan aikaan metsäklusterin johtavan PulPaper-tapahtuman kanssa. Tapahtuma aikaistuu reilulla vuodella aiempaan suunnitelmaan verrattuna.
Xerox järjesti asiakastilaisuuden idyllisessä Helsingin Kalastajatorpassa 23.5. Paikalle saapui noin 70 henkeä. Sen lisäksi, että tilaisuudessa lanseerattiin Xeroxin uudet Versant-digipainokoneet, nähtiin lavalla myös kiinnostava kolmen hengen paneelikeskustelu.
Interpack-messujen tilojen kysyntä on ollut suurinta niiden yli 55 vuoden historiassa. Näytteilleasettajia on peräti 2 700 yli 60 maasta. Myös rinnakkaistapahtuma pakkausalan alihankintateollisuuden komponenttimessut on bookattu täyteen.
Parhaat aikakauslehtien tekijät vuodelta 2016 palkittiin Aikakausmedian Edit-gaalassa 23.3. Kilpailun toimituksellisiin sarjoihin lähetettiin yhteensä 217 ehdotusta palkittavista lehdistä ja alan ammattilaisista. 3H+K -lehti palkittiin parhaasta ulkoasusta sekä parhaana vuoden 2016 asiakaslehtenä. Kansikuvakilpailun voitti Image.
Helsingin Messukeskuksessa toteutetaan syyskuussa ainutlaatuinen Wow Visual -teema-alue, joka keskittyy graafisen teollisuuden ja visuaalisen viestinnän eri osa-alueisiin. Alue palvelee graafisen alan ammattilaisia, painotöiden ostajia, suunnittelijoita ja markkinointipäättäjiä.
Agfa Graphics on julkaissut Asanti 3.0 -ohjelmiston suurkuvatuotteiden tekijöille. Uusi työnkulkuohjelmisto mullistaa Agfan mukaan tuotantoa monella tavalla.
Fespa-järjestön joka toinen vuosi järjestetty globaali messutapahtuma muuttuu jokavuotiseksi. Siihen yhdistetään joka toinen vuosi järjestetty Fespa Digital, joka on keskittynyt suurkuvatekniikkaan. Uusi jokavuotinen messutapahtuma on entistä laajempi.
Konica Minoltan tuotantotulostusjärjestelmien käyttäjille on ensimmäinen globaali konferenssi toukokuussa Wienissä. Tapahtuman järjestää käyttäjäyhteisö PROKOM. Tapahtuman teemana on verkostoituminen, oppiminen ja liiketoiminnan kasvattaminen monikanavaisessa maailmassa.
Digitaalisten näyttöjen suosio kasvaa myymälämarkkinoinnissa. Näyttöjärjestelmiä esitellään SHOP Helsinki 2017 -ammattitapahtumassa maaliskuussa Helsingin Messukeskuksessa. Esillä on myös runsaasti perinteisempiä POS-markkinoinnin välineitä.
Visuaalisen alan vaikuttajat kokoontuvat yhteen nyt ensimmäistä kertaa järjestettävässä Finnish Photo Awards -tilaisuudessa Helsingin Messukeskuksessa 17.3.2017. Tilaisuus on tarkoitettu kaikille valokuvasta ja valokuvauksesta kiinnostuneille. Tapahtuma järjestetään Kuva & Kamera -messujen yhteydessä.
Jopa noin 90 näytteilleasettajaa esittelee pohjoismaisille asiakkailleen uusimpia tuotteitaan 7.–9. helmikuuta järjestettävillä Sign & Print Scandinavia -messuilla Tukholmassa.
Xeikon Café 2017 -tapahtuma esittelee yli 30 kokonaisvaltaista digitaalista tuotantoratkaisua eri sovelluksille ja toimialoille. Tapahtuman osanottajille on luvassa käytännönläheistä tietoa tekniikasta ja liiketoiminnan mahdollisuuksista.