Adoben uusi sovellus tehostaa yritysten verkkoyhteisömarkkinointia

23.8.2013 10:26Uutiset » Ohjelmistot

Adobe social

Uusi Adobe Social 3.0 esimerkiksi kertoo yrityksille parhaat ajankohdat, milloin julkaista Facebook-sisältöä. Uusi versio tukee myös muun muassa Twitter-, Instragram- ja LinkedIn-palveluita. Lisäksi ainutlaatuinen Foursquare-tuki mahdollistaa Foursquaren Check in -sijaintitietojen hyödyntämisen verkkomarkkinoinnissa. Arvostettu tutkimusyhtiö Info-Tech Research Group antoi Adobe Social -ratkaisulle korkeimman Champion-tunnustuksen verkkoyhteisömarkkinointia käsittelevässä raportissaan.

Uusi Adobe Social 3.0 auttaa yrityksiä tehostamaan läsnäoloaan sosiaalisessa mediassa. Adobe Social 3.0 on osa Adoben digitaalisen markkinoinnin kokonaisratkaisu Adobe Marketing Cloudia. Adobe Social 3.0 -version uusien ominaisuuksien avulla yritykset saavat muun muassa tietoa Facebookissa julkaisemansa sisällön luomasta pöhinästä ja sen vaikutuksista. Adobe Social esimerkiksi analysoi Facebook-päivitysten aiempia tykkäyksiä, kommentteja ja jaettua materiaalia, ja suosittelee tämän perusteella parhaimmat ajat Facebook-päivitysten julkaisulle.

Adobe Socialin uusi versio tarjoaa myös yksinoikeudella ainutlaatuiset Foursquare-ominaisuudet. Foursquaren keräämä sijaintitieto mahdollistaa esimerkiksi myymälöitä hyödyttävän sijaintikohtaisen mobiilimainonnan. Adobe Social tukee seuraavia palveluita: Facebook, Flickr, Foursquare, Google+, LinkedIn, Reddit, Tumblr, Twitter ja YouTube. Täysi LinkedIn-tuki on odotettavissa vuoden loppuun mennessä.

– Adobe Socialin uudet toiminnallisuudet avaavat yrityksille ikkunan kuluttajien ostokäyttäytymiseen verkossa. Adobe Socialin Facebook-toiminnot esimerkiksi auttavat yrityksiä ymmärtämään, milloin on paras aika olla vuorovaikutuksessa asiakkaiden kanssa Facebookissa ja näin tehostaa asiakasuhteiden kehittämistä, kertoo Adoben Pohjoismaiden Adobe Social -palveluiden johtaja Håkan Cedell.

Sijaintitieto tuo mainokset lähelle

Adobe Socialin ainutlaatuinen Foursquare-tuki pohjautuu Foursquaren kumppanuuteen Gnipin kanssa. Gnip muun muassa käsittelee Foursquaren kuluttajakohtaista sijaintitietoa.

– Adobe Socialin Foursquare-tuki tarjoaa yrityksille valmiudet kohdentaa verkkomarkkinointinsa tehokkaammin ja lisätä sen tuottavuutta. Kuluttajien paikkotietojen yhdistäminen verkkokäyttäytymiseen tuo entistä tarkempaa tietoa kuluttajien tarpeista ja käyttäymisestä mahdollistaen näin entistä tuloksellisemman ja kohdennetumman verkkomarkkinoinnin, Cedell jatkaa.

Digitaaliset kampanjat tabletilta

Adobe Socialin uudet toiminnallisuudet tarjoavat mahdollisuuden hallita markkinointikampanjoita ja seurata niiden toteutumista mobiililaitteilta, kuten tablet-laitteella. Adobe Socialin uusi entistä kattavampi ja intuitiivisempi 3.0-versio vie näin yritykset askelta lähemmäksi integroidumpaa ja tuottavampaa verkkomarkkinointia.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone