Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Adobe tuo myyntiin Acrobat XI -version uusilla pilvipalveluominaisuuksilla

2.10.2012 10:27Uutiset » Ohjelmistot

Adobe Acrobat XI

Adoben mukaan uuden sukupolven Adobe Acrobat XI -ohjelmisto asettaa uudet standardit turvalliselle ja tehokkaalle dokumentinhallinnalle useille eri päätelaitteille. Uusia ominaisuuksia ovat muun muassa EchoSign- ja Adobe Form Central -pilvipalveluominaisuudet. EchoSign-ominaisuuden avulla käyttäjän on helppo sähköisesti allekirjoittaa dokumentteja. Adobe Form Central puolestaan tarjoaa uusia mahdollisuuksia lomakkeiden luontiin, datan keräämiseen ja analysointiin.

Adobe Acrobat XI -ohjelmistolla voidaan joustavasti tallentaa PDF-tiedostoja PowerPoint-, Word-, tai Excel-tiedostoiksi tai esimerkiksi uudelleenkäyttää PDF-tiedostoja tai osia niistä Microsoft Office -dokumentteihin tai verkkosivuille ilman, että sisältöä tarvitsisi kirjoittaa uudestaan. Uusi Adobe Acrobat XI on myös täysin yhteensopiva MicroSoft Office- ja SharePoint-rajapintojen kanssa.

Adobe Reader XI -ominaisuus puolestaan mahdollistaa tehokkaan dokumentinhallinnan taulutietokoneilla ja älypuhelimilla. Kosketusnäyttöominaisuuksia voi hyödyntää esimerkiksi PDF-tiedostojen kommentoinnissa, korjauksien tekemisessä, tallentamisessa ja sähköisessä allekirjoittamisessa.

Adobe Acrobat XI -ohjelmistossa on lisäksi entistä kehittyneemmät tietoturvaominaisuudet, joilla PowerPoint-, Word-, ja Excel-tiedostoista luotujen PDF-tiedostojen suojausta voidaan parantaa esimerkiksi estämällä tiedostojen kopiointi, muokkaaminen tai tulostaminen ilman lupaa.

Adobe Acrobat XI julkaistaan kahtena eri versiona lokakuun 2012 puolivälissä. Sekä Adobe Acrobat XI Standard että Adobe Acrobat XI Pro ovat saatavilla Adoben verkkokaupasta ja valtuutetuilta jälleenmyyjiltä. 30 päivää toimiva kokeiluversio Adobe Acrobat Pro XI:sta julkaistaan pian osoitteessa www.adobe.com

Kansainvälinen IDC-tutkimus paljastaa tietotyön ongelmat

Tuore Adoben toimeksiannosta toimitettu kansainvälinen IDC-tutkimus osoittaa, että tietotyöntekijät hukkaavat aikaa noin 11,4 tuntia viikossa dokumenteilla työskentelyn haasteisiin, johon ovat syynä muun muassa yksilöllisen tuottavuuden puutteet, yhteistyön tehottomuus ja mobiililaitteilla työskentelyn esteet. Tästä syystä tehoton dokumentinhallinta voi laskea työn tuottavuutta organisaatioissa jopa yli 19 prosenttia.

– Nykyajan tietotyöntekijät tarvitsevat tehokkaampia dokumentinhallinnan työkaluja riippumatta siitä, millä päätelaitteella tai missä työtä tehdään. Tietotyöntekijät tarvitsevat dokumentinhallintaratkaisuja, jotka mahdollistavat yhteistyön sekä organisaation sisällä että sen ulkopuolella, sanoo Åsa Andersson, Adobe Acrobat -ratkaisujen Pohjoismaiden markkinointipäällikkö.

Tehottomasta dokumentinhallinnasta johtuva hukkaan mennyt aika voi maksaa Adoben teettämän tutkimuksen mukaan työnantajalle noin 14 500 euroa vuosittain tietotyöntekijää kohti. Esimerkiksi organisaatiossa, jossa on tuhat tietotyöntekijää, tämä tarkoittaa vuositasolla jopa 14,5 miljoonan euron menetystä.

– Ratkaisemalla pelkästään puolet näistä dokumentinhallintaan liittyvistä haasteista tämäntyyppisellä organisaatiolla on mahdollisuus säästää mahdollisesti yli 7 miljoonaa euroa vuosittain tai palkata useita kymmeniä uusia työntekijöitä, Åsa Andersson sanoo.

IDC-tutkimus toteutettiin kesäkuussa 2012 kyselytutkimuksena yhteensä noin 1 200 tietotyöntekijälle Yhdysvalloissa, Englannissa, Ranskassa, Saksassa, Australiassa ja Japanissa. Tutkimuksen tavoitteena oli muun muassa tunnistaa päivittäisen tietotyön haasteita ja mahdollisuuksia, minkä pohjalta organisaatiot voivat kehittää tietotyötä.

Lisätietoa IDC-tutkimuksesta: http://www.adobe.com/fi/products/acrobat/idc-bridging-productivity-gap-w…

Share: