Konica Minolta on lanseerannut uuden kehittyneen AccurioPro Connect -työnkulkuohjelmiston. Sen avulla voidaan automatisoida prepressin työnkulkua helppokäyttöisillä työkaluilla.
Suurkuvalaitteiden ohjelmistotalo Onyx on julkaissut uuden Onyx 18.5-version tuotteestaan. Tiedotteen mukaan se on alan ensimmäinen RIP-tuotanto-ohjelmisto, joka sisältää Adoben APPE 5-ohjelmiston.
Beyondprint on vuodesta 2014 asti toiminut web-to-print verkkokauppa, joka on erikoistunut erilaisten kuvatuotteiden valmistukseen asiakkaiden omilla kuvilla/aineistoilla. Nyt Beyondprint-liiketoiminta on myytävänä.
Konica Minolta on kehittänyt genARate-verkkopalvelun, jonka avulla printtiin voidaan lisätä AR-sisältöjä. Niiden toteuttaminen ei vaadi ohjelmointitaitoja tai aiempaa kokemusta.
Suurkuvan RIP-valmistajat Onyx ja Caldera siirtyvät perinteisistä ohjelmistopäivityksistä vuositason ylläpitosopimuksiin ja vanhojen ohjelmistoversioiden tekninen tuki loppuu pian.
Heidelberg Subscription -mallissa painotalon ei tarvitse ostaa laitteita tai ohjelmistoja, vaan se maksaa niiden käytöstä kuukausimaksun, jonka perustana on tuotantomäärä. Painotalo Painola aloittaa ensimmäisenä Prinect-ohjelmiston käytön tällä sopimusmallilla.
Agfa Graphics on uudistanut Apogee-työnkulkuohjelmiston ja kehittänyt uusia ohjelmistoja, joiden avulla voidaan säästää materiaalikustannuksia, tehostaa tuotantoa ja lyhentää toimitusaikoja.
Antalis Oy on solminut yhteistyösopimuksen suurkuvatulostuksen työnkulkuohjelmistoja valmistavan Calderan kanssa. Sopimus kattaa Calderan tuotevalikoiman markkinoinnin ja myynnin Suomessa.
Heidelberg lanseeraa toimitusketjuunsa verkon kautta toimivan Assistant-palvelun. Sen avulla digitoidaan asiakastuki, huoltopalvelut ja tarvikemyynti. Palvelu otetaan ensin käyttöön Saksassa, Sveitsissä, USA:ssa ja Kanadassa.
Pakkauspainaja Jaakko-Taara automatisoi digitaalisen tuotannon työnkulkuaan yhdistämällä Xeikonin ja Eskon ohjelmistoratkaisut etikettien ja taivekartongin painamisessa.
Adobe ja Microsoft tiivistivät yhteistyötään markkinointiratkaisujen tarjoamisessa. Adoben markkinointipalvelu Marketing Cloud on nyt integroitu Microsoft Dynamics 360 -ohjelmistoon.
Fokus Media tuottaa jatkossa sisältönsä Anygraafin Neo monikanava-julkaisualustalla. Ratkaisuun vaikuttivat digimarkkinoinnin tarpeet sekä niihin liittyvät hakukoneoptimointi ja -markkinointi.