Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Xerox onnistui jälleen myymään “tonnisen”

6.3.2012 12:20Uutiset » Laitteet

Asiakkuusmarkkinoinnin palvelutalo Direktmedia uskoo vahvasti muuttuvan tiedon hyödyntämiseen markkinointikampanjoissa. Yritys investoi Xeroxin Color 1000 -digitaaliseen painokoneeseen.

Direktmedialla oli aiemmin käytössään Xerox DocuColor 8002 ja 7002 -painokoneet. Värituotannon volyymin kasvaessa yritys halusi kuitenkin päivittää laitteensa vastaamaan asiakkaiden korkealaatuisia sekä aikataulullisesti haastavia toimituksia.

– Päädyimme Color 1000 -painokoneeseen sen nopeuden, laadun ja luotettavuuden vuoksi. Digipainaminen lisääntyy jatkuvasti ja hankinnan avulla saamme uudenlaista kilpailuetua. Pitkä ja toimiva yhteistyö Xeroxin kanssa oli myös merkittävässä roolissa investointipäätöksiä tehtäessä, kertoo Direktmedian tuotantopäällikkö Miikka Halmajärvi.

Direktmedia on asiakkuusmarkkinoinnin palvelutalo, jonka palveluihin kuuluvat oleellisena osana osoitteellisen suoramarkkinoinnin graafiset palvelut. Suorapostituskampanjat sisältävät monia työvaiheita. Digipainamisen lisäksi painotuotteiden jälkikäsittely, puhtaaksileikkaaminen, taittaminen, kuorittaminen, joukkokirjeiden erälajittelu sekä postihuolinta vaativat oikeanlaisen osaamisen ja työvälineet.

– 75 prosenttia tulosteistamme sisältää muuttuvaa tietoa kaikissa mahdollisissa muodoissa. Tarkoilla kohderyhmäluokituksilla ja ennusteilla pystymme hyödyntämään muuttuvaa tietoa personoinnissa erittäin tarkasti, mikä markkinoijan kannalta tarkoittaa markkinointipanostuksen parempaa tuottoa, kertoo Halmajärvi.

Rekisterit tärkeitä

Tehokkaan muuttuvan tiedon hyödyntäminen edellyttää päivitettyä ja ajan tasalla olevaa kohderyhmärekisteriä sekä vastaanottajaryhmän tuntemista.

– Valitettavan usein yritysten omat asiakasrekisterit eivät ole ajan tasalla. Lisäksi pitää tietää, millaista henkilöä ollaan lähestymässä ja milloin. Myös vastaanottajan arvo- ja asennemaailman tunteminen auttaa tehokkaassa ja onnistuneessa kohdentamisessa, opastaa Halmajärvi.

Direktmedian ja Xeroxin yhteistyö kattaa myös paperit.

– Xeroxilta löytyy kattava valikoima digipainatukseen soveltuvia papereita, jotka olemme todenneet ajettavuudeltaan, painojäljeltään sekä jälkikäsittelyn kannalta parhaiten meille soveltuviksi papereiksi, Halmajärvi sanoo.

Share: