Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Tehoa ja efektejä

22.11.2019 13:52Uutiset » Advertoriaalit

Huom! Tämä on Docus Oy:n maksullinen advertoriaaliartikkeli.

Helsinki Boforin toimitusjohtaja Markku Aaltonen ja Docuksen Pasi Julin kättelevät pitkäaikaisen yhteistyösopimuksen merkeissä. Docus toimittaa Boforille digipainokoneita, jälkikäsittelylaitteiston, ohjelmistoja ja uuden liiketoimintakonseptin digitaaliseen viestintään ja markkinointiin.

Uudet digipainokoneet tehostavat ja monipuolistavat Helsinki Boforin tuotantoa. Lisävärit tarjoavat uusia mahdollisuuksia.

Helsinki Bofori on yrittäjähenkinen painamisen ja tulostamisen osaaja Helsingin Arabianrannassa – viimeinen lenkki, joka pitää kovimmassakin tuulessa. Helsinki Bofori kehittää toimintaansa järjestelmällisesti investoimalla henkilöstöön, teknologiaan, ohjelmistoihin ja ennen kaikkea asiakaspalveluun sekä uusien tuotteiden ja palveluiden luomiseen. Kuluvana vuonna yhtiö on palkannut lisää osaajia tuotantoon – vastatakseen asiakkaidensa kasvaviin tarpeisiin mm. suurkuvatuotannossa.

– Teippauksien, julisteiden ja messuseinäkkeiden kysyntä on kasvanut mukavasti – kuten myös muiden tuotteiden, kertoo Markku Aaltonen tyytyväisenä.

Bofori investoi lokakuussa kahteen uuteen Ricohin digipainokoneeseen: Ricoh Pro C9200 ja Pro C7200X lisävärikoneisiin – nyt koko arkkituotanto hoidetaan Docuksen toimittamilla ja ylläpitämillä koneilla. Kahden linjaston ratkaisu sopii erinomaisesti monipuoliseen tuotantoon, jolla voidaan tuottaa kustannustehokkaasti pitkiä sarjoja sekä toisaalta tehdä samaan aikaan pienempiä määriä efekteillä varustettuja painotuotteita.

– Ricoh Pro C9200 tulee järeään digitaaliseen tuotantoon ja Ricoh Pro 7200X monipuoliseen digituotantoon – varustettuna useilla lisäväriyksiköillä, mm. valkoisella ja kirkkaalla, kertoo Markku Aaltonen.

Valkoisella lisävärillä ja neonväreillä voidaan tehdä upeita painotuotteita.

Teknologia

– Ricohin teknologia digipainokoneissa ja Docus toimittajana olivat meille luonteva valinta. Yhteistyöstä oli jo hyvät kokemukset aiemmin ja nyt mennään kumppanuudessa vielä uudelle tasolle. Ricohin tuotantolaatu, kustannustehokkuus ja kahden koneen tuoma tuotantovarmuus sai meidät päätymään Docuksen ehdotukseen. Lisävärit tuotantoon olivat ehdoton vaatimuksemme.

– Jälkikäsittelyn tehostamiseksi ja automaation lisäämiseksi hankittiin tuotantoon Docukselta Multigraf CF375 -laitteisto. Docus toimitti sen meille joustavasti testaukseen. Tuote havaittiin hyväksi ja toimivaksi. Ratkaisun avulla jälkikäsittely on aiempaa tehokkaampaa. Tämä mahdollistaa töiden nopean läpiviennin ja kasvattaa kannattavuutta.
Laadun varmistaa Docuksen asiantuntijat ja Ricohin tekninen tukiorganisaatio.

– Voimme luottaa, että palvelu pelaa ja saamme parhaan mahdollisen tuen tuotekehityksestä aina painamiseen asti, kertoo Kimmo Wirén, joka vastaa Helsinki Boforin tuotannosta.

Digipainokoneilla painettavien materiaalien kirjo on valtava, uusilla koneilla pystytään tuottamaan nopeasti ja laadukkaasti monenlaiset materiaalit – lisäväriyksiköillä pystytään painamaan upeita efektejä painotuotteisiin nyt myös pienissä erissä.

Uutuutena digitaaliset näyttöratkaisut

– Docuksen avulla saamme käyttöömme valmiin konseptin myös digitaalisista mainos- ja infonäytöistä. Tämä vahvistaa kilpailukykyämme ja tarjontaamme, kun voimme tarjota laajemmin lisäarvoa loppuasiakkaillemme. Printti ja digitaalinen viesti on yhdessä vahvempi vaikuttamisen keino, kertoo Helsinki Boforin Vesa Mattsson.

Docus toimitti meille yrityskohtaisesti räätälöitävän tilausjärjestelmän, joka on tarkoitettu sopimusasiakkaillemme.

Yhteistyösopimus

– Docuksen ammattitaito digitaalisessa painamisessa on erittäin vahvaa ja sitoutuminen ainutlaatuista. Docuksen ratkaisuehdotus yhdessä ohjelmistojen kanssa täyttivät parhaiten vaatimuksemme. Laite- ja ratkaisuesitykset Docuksen omassa showroomissa vakuuttivat meidät – niin osaamisen kuin laadun osalta. Lähdemme hakemaan markkinoilta kasvua uusien näyttävien ja innovatiivisten tuotteiden avulla. Jatkossa voimme tarjota asiakkaillemme entistä monipuolisemmat painotuotteet ja digitaaliset näyttöratkaisut, kertoo Markku Aaltonen.

Suoramarkkinointia efekteillä

– Erilaiset efektit ja tehostevärit ovat painotuotteissa tätä päivää. Uusilla laitteilla voimme tuottaa helposti ja kustannustehokkaasti metallinhohtoisia painotuotteita kullan ja hopean eri sävyissä. Kirkkaan värin avulla saamme tehtyä painotuotteeseen lisää arvokkuutta ja kiiltoa. Valkoinen väri toimii erinomaisesti mm. värillisissä kartongeissa ja kirjekuorissa. Docus toimittaa myös ohjelmistot näiden tuotteiden tehokkaaseen valmistukseen ja suunnitteluun.

– Painotuotteiden personoinnilla herätämme parhaiten vastaanottajan huomion – olipa kyseessä personoitu kirjekuori tai kohdennettu viesti. Vastaanottajan huomioarvo kasvaa ja hän kokee olevansa tärkeä.

– Bofori on jo pitkään tuottanut suoramarkkinointikampanjoita monikanavaisesti – uudet tuotteet ja ohjelmistot tarjoavat niihinkin lisää uusia mahdollisuuksia. Näiden asioiden tiimoilta tulemme viestimään voimakkaasti asiakkaillemme, kertoo Markku Aaltonen.

Personoidut ja metallinhohtoiset kortit onnistuvat Ricoh Pro C7200X laiteella.

Monipuoliset tilauskanavat vahvuutena

– Olemme kehittäneet tilauskanavia asiakkaillemme heidän tarpeidensa mukaan. Ipress-verkkokauppamme on luotu kuluttajille ja pienyrittäjille. ipress on myös vastauksemme kansainvälisten painotuotetoimittajien verkkopalveluille. Uskomme, että kotimainen, ekologisuuteen panostava painopalveluiden verkkokauppa ipress kasvaa tulevaisuudessa merkittäväksi osaksi Helsinki Boforin liiketoimintaa. Asiakkaat ovat löytäneet palvelun hyvin heti kun se julkistettiin.

– Docus toimitti meille yrityskohtaisesti räätälöitävän tilausjärjestelmän, joka on tarkoitettu sopimusasiakkaillemme. Ohjelmisto on loppukäyttäjille helppokäyttöinen ja nopeasti otettavissa käyttöön, silloin kun halutaan tehdä painotuotteiden tilaukset hallitusti 24/7. Digitaaliset tilausjärjestelmät eivät korvaa kokonaan puhelinta, mailia tai neuvottelua kasvotusten, vaan täydentävät näitä perinteisiä tapoja, kertoo Markku Aaltonen.

Ekologinen toimintamalli tarjoaa mahdollisuuksia kasvuun

– Olemme Boforissa panostaneet ympäristöasioihin järjestelmällisesti, joka päivä. Ekokompassi-ympäristöjärjestelmään sitoutuneina edistämme laadukkaan tuotannon rinnalla ympäristömyönteisiä toimintatapoja. Olemme hioneet toimintaamme mahdollisimman vähän luontoa kuormittavaksi niin painomenetelmien, käytettävien materiaalien kuin tuotteiden jakelun osalta. Uudet digipainokoneemme ovat Energy Star -sertifioituja ja painovärit ovat elintarvikehyväksyttyjä.

– Uusi värijauheteknologia mahdollistaa uusien tuotteiden tuomisen tuotantoon – erilaisten elintarvikkeissa käytettyjen etikettien ja pakkausten painamisen digitaalisesti, kertoo toimitusjohtaja Markku Aaltonen Helsinki Boforista.

Ricoh Pro C7200X -digipainokone.


Painoyrittäjän paras kumppani:

Docus Oy: Pasi Julin, p. 0500 573 111

 

Share: