Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Yrityksen omaa sisältöä

Reagointikykyä ja investointeja

11.1.2018Estradiuutiset » Xerox

Huom! Tämä on Xerox Oy:lle tehty maksullinen advertoriaaliartikkeli.

Jani Turunen on yksi Lightpressin omistajista. Taustalla Xerox iGen 5.

Kaarinalainen Lightpress Oy investoi Xeroxin iGen 5 -digipainokoneeseen. Yrityksen digipainotuotanto on nyt niin kovassa tikissä kuin mahdollista.

Digipainotuotteet, suurkuvatulosteet sekä näyttävät messu- ja displayratkaisut. Nämä ovat peruskauraa 20 vuotta tänä vuonna täyttäneelle Lightpress Oy:lle. Reilu vuosi sitten Lightpress investoi vahvasti uusiin laitteistoihin digipainotuotannossaan. Yritys investoi Xerox iGen 5 XXL 150 -digipainokoneeseen varustettuna erikoispaksujen materiaalien optiolla. Samalla Lightpress hankki myös Xerox Versant 2100 -digipainokoneen sekä C.P. Bourgin vihkolinjan ja Xeroxin FreeFlow Core -työnkulkujärjestelmän. Haastattelussa yhtiön osaomistaja Jani Turunen.

Teitte mittavat investoinnit noin vuosi sitten digipainotuotantoon. Miksi teitte investoinnin?
– Digipainaminen on meillä vahvassa kasvussa ja meidän tavoitteemme on ollut aina pitää konekanta niin kovassa tikissä kuin mahdollista. Myös parempi laatu sekä nopeus houkuttaa aina, totta kai.

Teidän iGen 5 -laitteessa on ainutlaatuinen Thick Stock -optio paksumpien materiaalien ajamiseen. Miksi ostitte tämän option?
– Mahdollisuus painaa paksummille materiaaleille erottaa meidät kilpailijoista ja antaa mahdollisuuden esimerkiksi pakkausten painamiseen. Laitteessa on myös optio viidennelle väripaikalle, mutta sitä emme ole vielä ottaneet käyttöön.

Xeroxilla on ollut aito halu auttaa meitä eteenpäin.

Digipainotuotantonne rakentuu Xeroxin ratkaisujen ympärille. Onko Xeroxin toimintatavoissa jotain, mikä on vakuuttanut teidät erityisesti?
– Xeroxin kanssa kaikki on toiminut hienosti alusta asti. Heillä on ollut aito halu auttaa meitä eteenpäin ja he ovat kiinnostuneita kuulemaan meidän tarpeemme.

Millaiset tuotteet ovat kasvussa digipainossa?
– Tietenkin voin puhua vain omasta puolestamme, mutta ainakin pakkaukset ja tarrat ovat kasvutuotteita. Myös kaikki sellainen, joka poikkeaa normaalista.

Digipainamisen etuja ovat mm. pienpainokset ja vaihtuvan tiedon painaminen. Tuntuu kuitenkin, että painotyöostajat eivät vaihtuvaa tietoa oikein hyödynnä. Miten itse koet asian?
– Totta. Nykyään on paljon vaikeampaa saada tietoa kentälle uusista mahdollisuuksista kuin ennen. Aiemmin oli helpompaa, kun tämä tapahtui pääasiassa mainostoimistojen kautta. Mutta miten saat tänä päivänä viestiä tehokkaasti perille yritysten markkinoinnista vastaaville?

Miltä markkinatilanne kaiken kaikkiaan tällä hetkellä mielestäsi näyttää?
– Meillä ei ole tällä hetkellä mitään syytä olla muuta kuin optimistisia. Pitää olla valmis reagoimaan markkinoihin ja investoimaan tarvittaessa uusiin laitteisiin.

Lightpressin modernit toimitilat sijaitsevat Kaarinassa.
Share: