Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Yrityksen omaa sisältöä

Palveluita täytyy tuotteistaa

2.6.2017Estradiuutiset » Xerox

Huom! Tämä on Xerox Oy:lle tehty maksullinen advertoriaaliartikkeli.

PPD:n Sauli Vuorinen on vuosien saatossa oppinut aikatauluttamisen merkityksen omassa työssään: “Kaikille asioille on oma aikansa ja paikkansa.” Vuorisen vapaa-aika kuluu muun muassa espanjanvesikoira Vertin kanssa lenkkeillen ja metsästäen.

Painotalo Plus Digital Oy, tuttavallisemmin PPD, nojaa vahvaan omaan painotuotantoon hakien samalla kasvua digitaalisista palveluista.

Painotalo Plus Digital syntyi vuonna 2015 kahden vahvan ja pitkään alalla toimineen painotalon, Esa Printin ja Kirjapaino Uusimaan yhdistymisen tuloksena. Yrityksen taustalla riittää muskeleita, sillä omistajana on mediakonserni Keskisuomalainen Oyj, johon kuuluu myös PPD:n naapurissa toimiva Mediatalo ESA. 37 henkilöä työllistävän PPD:n toimitusjohtajana helmikuussa aloittanut Sauli Vuorinen kertoo yrityksen palveluista ja tuoreesta merkittävästä investoinnista.

Olette juuri investoineet Xeroxin järeään iGen 5 -digipainokoneeseen. Ovatko digipainosmäärät kasvussa vai miksi teitte investoinnin?
”Maaliskuussa siirsimme Mediaseppien digipainotuotannon Jyväskylästä PPD:n tiloihin Lahteen. Siinä mielessä PPD:n digipainotuotanto jossain määrin kasvaa. Uusi iGen5 korvaa nykyisen Konica Minolta bizhub PRESS C8000 -koneen sekä maaliskuussa käytöstä poistetun PPD:n aikaisemman MGI-digipainokoneen. Lisäksi tulemme siirtämään arkkioffsetista tuotantoa soveltuvin osin iGenille. Samassa yhteydessä hankimme Xeroxilta Freeflow Core -työnkulkuohjelmiston sekä Bourg-jälkikäsittelylinjan.”

Mitä uutta investointi teille mahdollistaa?
”Investointi mahdollistaa tuotannon automaatioasteen noston sekä kokonaisvaltaisen tehostamisen mukaan lukien paremman kuormituksen digin ja offsetin välillä. Olemme erittäin tyytyväisiä yhteistyöhömme Xeroxin kanssa. Pystyimme Xeroxin kanssa hakemaan PPD:lle parhaiten soveltuvat ratkaisut juuri oikeaan hetkeen.”

Tarjoatte paljon erilaisia markkinointipalveluita asiakkaillenne. Mitkä palvelut ovat nähdäksesi nousussa?
”Eniten kysyntää uusista palveluista on tällä hetkellä painotuotteisiin liittyvällä videotuotannolla.”

”Pystyimme Xeroxin kanssa hakemaan PPD:lle parhaiten soveltuvat ratkaisut juuri oikeaan hetkeen.”

Osaavatko asiakkaat odottaa painotalolta myös digitaalisia palveluita?
”Eivät välttämättä osaa. Digipalveluiden myynti vaatii myyjiltä perehtyneisyyttä ja palvelut pitää olla hyvin tuotteistettu.”

Mihin PPD tulee panostamaan?
“Panostamme kannattavuuden parantamiseen. Rakennamme edelleen palvelutarjontaamme asiakastarpeiden mukaisesti ja tuotteistamme palveluitamme. Painotuotanto tulee säilymään liiketoiminnan perustana ja erilaiset digitaaliset palvelut tukevat asiakkaidemme liiketoiminnan tarpeita.”

Olet sekä PPD:n että Mediasepät Oy:n toimitusjohtaja ja näiden lisäksi myös Keskisuomalainen-konsernin laatu- ja ympäristöjohtaja? Kuinka tämän kaiken johtaminen onnistuu?
“Ensiarvoisen tärkeää on henkilöstön panos. Jokainen hoitaa oman ruutunsa ja pystyn siihen luottamaan. Tämä antaa minulle mahdollisuuden katsoa asioita vähän pidemmällä perspektiivillä ja keskittyä muutosta vaativiin asioihin.”

 


Xerox

Share: