Ricoh esittelee Fespa-messuilla maaliskuussa uusia ratkaisuja tekstiilien painamiseen. Esillä on ensimmäistä kertaa DTF-tuotantoratkaisu, joka toimii tasotulostimella Pro TF6251 UV ja uudella erikoisvärivalikoimalla. Lisäksi kokoonpanoon kuuluu pulverin levityslaite.
PunaMusta Oy suunnittelee Lahden painotuotannon supistamista tai lopettamista. Kysymyksessä on Lehtisepät Oy:ltä ostettu arkkipainoyksikkö, jossa työskentelee 27 henkeä.
Beyondprint on vuodesta 2014 asti toiminut web-to-print verkkokauppa, joka on erikoistunut erilaisten kuvatuotteiden valmistukseen asiakkaiden omilla kuvilla/aineistoilla. Nyt Beyondprint-liiketoiminta on myytävänä.
Antalis-konserni on ostanut italialaisen Tecnoprimafin, joka on erikoistunut puupakkausten ja korroosionestoratkaisujen valmistukseen ja jakeluun teollisuusasiakkaille.
Bränditalo Brawo Group Oy on ostanut merkittävän osuuden Tammerneon Oy:stä. Osakehankinnalla Brawo kertoo vahvistavansa palvelutarjontaansa ja osaamistaan valomainosten saralla. Tammerneon laajentaa tuotetarjontaansa kaupan myötä.
PacTec, FoodTec & PlastExpo Nordic -tapahtumakokonaisuus tuo pakkaus-, elintarvike- ja muovialan yritykset, ammattilaiset ja vaikuttajat yhteen Helsingin Messukeskukseen 13.–14.3.2024.
Mediakonserni PunaMusta Media julkisti viime viikolla suuria yrityskauppoja, jotka toteutuessaan tulevat muuttamaan konsernin rakennetta merkittävästi. Konserni hyväksyi myös uuden kolmivuotisen strategian, joka tähtää kannattavan kasvun kiihdyttämiseen 2024–2026. Konserni tähtää mm. isoksi toimijaksi kaupan mediassa.
Tanskalainen NIZE Equipment -yritys on tehnyt sopimuksen italialaisen Elitron-yrityksen kanssa. Sopimus koskee Elitronin digitaalisten leikkurien edustamista Tanskassa, Ruotsissa, Suomessa ja Norjassa.
Sappi Europe tarjoaa nyt uutta päällystettyä erikoispaperia Algro Finess C, joka kestää hyvin taittamista. Tämä paperi sopii tiedotteen mukaan erityisen hyvin kahvipakkauksiin. Paperin vahvuuksia ovat korkeatasoinen ulkoasu sekä erinomaiset painatusominaisuudet.
Juuso Koposen ja Jonatan Hildénin 2014 perustama Koponen+Hildén on tiedon visualisointiin erikoistunut suunnittelutoimisto. He saivat Grafian Vuoden Graafikko 2024 -palkinnon.
Mediamainontaan käytettiin yhteensä 1 336 miljoonaa euroa vuonna 2023 ja mainonnan määrä laski 2,4 % edellisvuoteen verrattuna. Mediaryhmistä kasvuun pääsivät ainoastaan elokuvamainonta ja ulkomainonta.
Keskisuomalainen-konserni laajentaa edelleen medialiiketoimintaansa ostamalla PunaMusta Media -konsernin koko medialiiketoiminnan. Siihen kuluvat sanomalehti Karjalainen, seitsemän paikallislehteä Itä-Suomessa sekä paikallisradio.
Keskisuomalainen Oyj:n tytäryhtiö Lehtisepät Oy on myynyt arkkipainoliiketoimintansa PunaMusta Media Oyj:n tytäryhtiölle PunaMusta Oy:lle. Arkkipainoliiketoiminta siirtyy PunaMustalle 1.2.2024 alkaen.