Spandex lanseeraa kaksi maalinsuojakalvoa auto- ja yliteippauksiin. Uudet AUTO-brändätyt tuotteet on suunniteltu erityisesti auto- ja yliteippauksia sekä maalinsuojakalvoja asentavien ammattilaisten tarpeisiin.
Kuitupohjaisten pakkausmateriaalien kysyntä on laskenut huomattavasti viime vuonna sekä Suomessa että muualla Euroopassa. Tämä näkyy siinä, että paperin ja kartongin tuotanto laski Euroopassa viime vuonna 12,8 %. Suomen tuotanto on laskenut samassa linjassa.
Beyondprint on vuodesta 2014 asti toiminut web-to-print verkkokauppa, joka on erikoistunut erilaisten kuvatuotteiden valmistukseen asiakkaiden omilla kuvilla/aineistoilla. Nyt Beyondprint-liiketoiminta on myytävänä.
Pakkausalalla voi syntyä jälleen megaluokan fuusio, jos Mondi onnistuu ostamaan pörssiyhtiö DS Smithin osakkeet. Edellinen megafuusio julkistettiin syyskuussa 2023, kun Smurfit Kappa ja WestRock sopivat liiketoimintojensa yhdistämisestä.
Konica Minolta kertoo, että sen kehittämä inline-puhtaaksileikkaaja on osoittautunut suosituksi laitteeksi. AccurioPress-digipainokoneisiin kehitetty TU-510-laite tuotiin markkinoille vuonna 2021. Sitä on myyty yli 220 painokoneeseen.
Ruotsalainen liikelahjojen sekä painotuotteiden verkkokauppa Printer toimii nyt Suomessa suomenkielisenä verkkokauppana. Yritys on rekrytoinut henkilökuntaa uuteen toimipisteeseensä Ouluun.
Kustannusyhdistyksen selvityksen mukaan kirja- ja oppimateriaalikustantamisen kokonaispäästövaikutukset olivat 13 019 tonnia CO₂e vuonna 2022. Selvityksen mukaan kustantajien toiminnan hiilijalanjälki vastaa 4 000 sähkölämmitteisen omakotitalon lämmityksen ilmastovaikutuksia vuosittain.
Antalis-konserni käynnisti helmikuun alussa uuden Euroopan laajuisen ajoneuvojen yliteippausmateriaaleihin liittyvän kilpailun, joka jatkuu kesäkuun loppuun saakka. Pääpalkintona kilpailussa on vuoden 1965 Ford Mustang 350GT Shelby -klooni.
Suomen irtonumeromarkkina koki positiivisen kasvun vuonna 2023 aikakauslehtien myynnissä. Aikakauslehtien irtonumeromyynti kasvoi kokonaisuudessaan 1,1 % kappalemyynnin säilyessä lähes vuoden 2022 tasolla.
Markkinointilogistiikkaan erikoistunut Velox Logistiikka Oy on ostanut suoramarkkinointiryitys Pro Mail Oy:n. Yhdistymisen myötä Velox kasvaa kuuden miljoonan euron liikevaihtoluokkaan.
Konica Minolta on panostanut viime vuosina ammattitulostusliiketoimintaan vahvasti. Se näkyy asiakkaiden valinnoissa. Myynti on ollut kasvussa ja viimeisen vuoden aikana entistä vahvempaa. Asiakkaat arvostavat laadukasta teknologiaa ja huolto-organisaatiota, jotka ovat iso osa menestyksekästä myyntiä.
Huhtamäki teki viime vuonna tulosta vakaasti, vaikka konsernin liikevaihto laski 7 %. Voittomarginaalit kasvoivat ja liikevoitto laski vain 6 % edellisestä vuodesta. Vuoden alussa asiakkaiden varastojen purkautuminen vaikutti negatiivisesti myyntimääriin, mutta kysyntä alkoi kohentua vuoden loppupuolella.
Sanoma-konsernin liikevaihto kasvoi viime vuonna 7 % oppimateriaalien myynnin ja yritysostojen ansiosta. Media Finlandin liikevaihto laski hieman heikomman mainosmyynnin seurauksena. Liikevaihtoa kertyi konsernille 1 393 milj. euroa. Tulos heikkeni selvästi mutta oli positiivinen.