Mimaki on julkistanut uuden JFX200-2531-tasotulostimen, joka on suurempi malli aiemmasta JFX200-sarjan mallista. Uusi malli ei kuitenkaan ehdi Mimakin maahantuojan Signcomin tiloihin, kun se esittelee Jusslan Demopäivillä 8.–9.9. laitearsenaaliaan. Esillä on puolestaan uusi LED UV -rullatulostin, jonka tulostusleveys on 3,2 metriä.
Ricoh Finland Oy ja Antalis Oy ovat solmineet yhteistyösopimuksen 1.9.2016 alkaen. Antalis tulee toimimaan Ricoh Pro L4100 -sarjan lateksitulostimien jälleenmyyjänä Suomessa.
Beyondprint on vuodesta 2014 asti toiminut web-to-print verkkokauppa, joka on erikoistunut erilaisten kuvatuotteiden valmistukseen asiakkaiden omilla kuvilla/aineistoilla. Nyt Beyondprint-liiketoiminta on myytävänä.
Viestintätuotteita valmistavan Brand ID:n omistus on vaihtunut. Yhtiön toimitusjohtaja Juha Heljakka on ostanut Tactic Games Oy:ltä osake-enemmistön. Tactic Games jää osakkaaksi yhtiöön 30 prosentin omistuksella.
Mediamainonta kasvoi TNS Gallupin mukaan heinäkuussa 5,4 % viime vuoden heinäkuusta. Kasvua on nyt ollut kolmena kuukautena peräkkäin, mikä vahvistaa uskoa siihen, että pitkään jatkunut laskukausi on ohitettu.
TKP Print panostaa 3D-tulostuspalveluihin yhteistyössä Canonin kanssa. Yhtiö pyrkii rohkaisemaan asiakkaitaan uuden tekniikan käyttöön mm. koulutuksella 3D-tulostamisen monista mahdollisuuksista.
Manroland Nordic Finland Oy edustaa nyt saksalaisen taittokonevalmistaja MBO:n tuotteita. Yhtiöt ovat tehneet yhteistyösopimuksen edustuksesta 11.8. lähtien.
Adara Pakkaus investoi uuden sukupolven digipaino- ja leikkurilinjaan, joka on ensimmäinen Suomessa. HP Scitex 15500 -aaltopahvin painokone ja Elitronin leikkurilinja asennetaan Valkeakoskelle syksyn 2016 aikana.
Tekesin asiantuntijan Petri Rajahalmeen mukaan median innovaatiorahoitukselle on ollut kysyntää. Hakuaika suurten ja keskisuurten mediayritysten innovaatiotuelle alkoi maaliskuun lopussa ja se jatkuu 16. joulukuuta saakka.
Teollisuusryitykset hakevat nyt aktiivisesti innovaatioita ja uusia partnereita mm. startup-tapahtumista. Tampereen Alihankinta-messut ovat laajentuneet yli 1 000 näytteilleasettajan tapahtumaksi. Messuilla on peräti 200 uutta yritystä.
Mediayhtiö Kaakon Viestintä Oy ottaa käyttöönsä PrintVis 2016 ERP-järjestelmän syksyllä 2016. Järjestelmä kattaa graafisen alan liiketoiminnan ja mahdollistaa kokonaan sähköisen asiakaskokemuksen.
Kymmenen suomalaista mediayhtiötä lanseeraavat syksyllä 2016 yhteisen digitaalisen mainonnan markkinapaikan. Markkinapaikan kautta mediatoimistot voivat suunnitella ja ostaa digitaalista mainontaa helpommin ja nopeammin. Markkinapaikka kattaa sekä desktop-, mobiili- että videomainonnan tuotteet.