Print&Media 3/2021

Ilmestynyt 7.5.2021
Print&Median ensimmäinen Materiaalinumero on tässä. Lähes 40 tarrasta täyttyvä lehden kansi laittaa hymyn huulille ja sisäsivuillakin on käytetty kolmea erilaista materiaalia: mattaa, kiiltävää ja päällystämätöntä. Osta digilehti

Sisällysluettelo

HUOM! Lehdessä on tarrakansi, yhteensä lähes 40 irroitettavaa tarraa.

PÄÄKIRJOITUS

Revi siitä!

Jarkko Hakola kirjoittaa muun muassa tarrojen voimasta, joita tämän numeron kannessa nähdään. Myös yhteiskunnan avautuminen avaa lipunmyynnin kasvujunaan.

UUTISET

Huhtikuun ajankohtaiset

Lidl perustelee päätöstään lakkauttaa painettu Liedellä-lehti hiilineutraalitavoitteilla. Mihin perustelut perustuvat? Mukana myös muut tuoreet uutiset.

ILKAN EVANKELIUMI

Vastuullisuus on nyt totta

Ilkka Mattila iloitsee, että vastuullisuusperiaatteet viedään nyt konkretiaan ihan puitesopimustasolla.

TEKIJÄ

Pesistä ja painotuotteita

Waasa Graphicsissa tuotannosta vastaa restonomin papereilla operoiva pesismies Michael Sirviö.

OHJELMISTOVINKKI

Superresoluutiolla suurkuvaa?

Juha Laamanen esittelee erittäin mielenkiintoisen Adoben uuden ominaisuuden: Super Resolution.

PINNALLA

Virtuaali-Drupa oli ja meni

Webinaareja ja virtuaalitapahtumia on kuin sieniä sateella. Myös Drupa järjesti omat virtuaalimessut.

HENKILÖ

Klassikkoainesta

Granon toimitusjohtaja Pekka Mettälän matkaan mahtuu menestystä, raskaita päätöksiä ja taistelua oman keskeneräisyyden hyväksymiseksi – ja upea auto.

TEEMA: MATERIAALIT

  • Tarkastelussa materiaalit
    Materiaalin valinta on tärkeä osa painotuotteen suunnittelua. Peruspainamisessa käytetään pääosin papereita ja kartonkeja – suurkuvatulostamisessa lähes mitä tahansa. Ekologisuus nostaa päätään. Tämä on materiaaliopas.
  • Viisi tuotetta, monta vaihtoehtoa
    Suurkuvatulostamisen materiaalikirjoa on vaikea hallita. Asiaa voi lähestyä käyttökohteen kautta. Pitääkö materiaalin kestää kosteutta vai pitääkö sen olla näyttävä? Mukana viisi mallituotetta materiaaleineen.
  • Neljä haastattelua
    Painomateriaaleista meille kertovat niitä myyvät kaksi tukkuria, käyttäjäkulmaa tuova painotalo sekä loppuasiakkaan näkökulmaa tuova lavastamoekspertti.
  • Paperitapetteja 50-luvun tekniikalla
    Akaan Toijalassa sijaitsevassa vanhassa tiilitehtaassa valmistetaan suomalaisia design-klassikoita. Pihlgren ja Ritolan paperitapetit painetaan 1950-luvun painokoneilla.

ILMIÖ

Automaatiota myyntiin ja tuotantoon

Lue mikä Pekka Painotaloyrittäjää kismittää Jere Jokapaikanhöylässä. Tee samalla digitaalisen myynnin ja markkinoinnin checklist sekä lue myös sananen tuotannon automaatiosta.

ALALLA TAPAHTUU

Nimitys, muutto, yhdistyminen jne.

Mika Pöllänen Brand ID Groupiin, Ricohille uudet tilat, Fespa-rekisteröinti auki, Hakolan ystävät voittoon ja markkinointialan järjestöjen keskittyminen jatkuu.

Share: