Sisällysluettelo
PÄÄKIRJOITUS
Lykkyä tykö Suomi!
Lehden kustantaja Jarkko Hakola esittelee Joulunumeron sisältöä muutamilla poiminnoilla.
AJANKOHTAISTA
Uutiskooste
Seri-Decolla synttärit, yytee-uutisia, Bookwell hakee joukkorahoitusta ja mukana myös sarjakuva.
Paperin suurvalta
Paperi on edelleen Suomen tärkein vientituote, mutta onko se sitä myös tulevaisuudessa? Kattava katsaus kotimaisen paperiteollisuuden menneisyyteen ja tulevaisuuteen.
CASE 2: PAINOMAINOSTAMISEN HISTORIAA
Mainoskatsaus 1915–1997
Kaivoimme arkistoista graafisen alan ammattilehtiä ja tutkimme niiden mainoksia lähes sadan vuoden ajalta. Löysimme aivan fantastista mainosmateriaalia ja ajankuvaa.
CASE 3: SUOMALAINEN KIRJALLISUUS
Kansallinen omakuva
Mitä kirjoja pitää lukea ollakseen kunnon suomalainen? Kysyimme tutkija Olli Löytyltä. Tarkastelussa myös klassikkoteosten uusversiot.
CASE 4: TOIMIVA MYYNTIKONE
Tökkiikö myynti?
Ilkka Mattila kertoo miten rakentaisi painotalolle toimivan myyntikoneen, jos pöytä olisi puhdas ja fyrkkaa olisi tultava.
CASE 5: VERKKOKAUPPA
Älä murehdi verkkokauppaa
Onko peruspainotuotteiden myyminen halvalla verkkokaupassa jokaisen painotalon tie? Ei ole.
CASE 6: ZALANDO
Kasvuraketin kyydissä
Muotiverkkokauppa Zalando kasvaa räjähdysmäisen kovaa. Lue ja opi, että miksi.
CASE 7: WAKE DYNAMITE
Dynamiittia mainontaan
Vuoden takainen Think Ink -voittajayritys uskoo mullistavansa tv- ja digimainonnan.
CASE 8: NANOSELLU
Puuta muovin sijasta
VTT satsaa nanosellumateriaalin kehittämiseen muovin korvaajana pakkauksissa.
CASE 9: ASIAKASMEDIAT
Kun brändistä tuli media
Yritysten omat asiakasmediat ovat selvässä kasvussa. Käytössä sekä digi että printti.