Sisällysluettelo
PÄÄKIRJOITUS
Luovuutta voi oppia
Jarkko Hakola pohtii luovuuden metsästämistä aikuisiällä. Sen löytämiseen löytyy keinoja.
AJANKOHTAISTA
Toukokuun uutiskatsaus
Mitä kuultiin Xeroxin isossa Partner Forum -tilaisuudessa? Entä mitkä tuotteet saivat himoitut EDP-palkinnot?
ILKAN KESÄEVANKELIUMI
Myynti kuuluu kaikille!
Kaikki eivät ole hyviä kaikessa, mutta myynti koskettaa yrityksen jokaista työntekijää. Ilkka Mattila kertoo perusperiaatteet toimivasta organisaatiosta.
CASE 1: LEAN
Virtaus
Otavan Kirjapaino tavoittelee lean-menetelmien avulla töiden sujuvampaa etenemistä eli virtausta.
CASE 2: TUOTANNON AUTOMAATIO
Missä mennään?
Tuotanto tai laajemminkin liiketoiminta automatisoituu alalla kuin alalla. Haastattelimme neljää erilaista painotuotannon yritystä.
CASE 3: JOUSTOPAKKAUKSET
Joustavaa pakkaamista
Joustopakkaukset ovat kuluttajalle käteviä ja pakkaajalle taloudellisia. Niitä käytetään yhä enemmän erityisesti elintarvikkeissa.
CASE 4: TYÖNKULKU
Ongelmia työnkulussa?
Työnkulku ajatellaan monessa yrityksessä liian suppeasti. Ajattele yrityksesi kaikkia prosesseja, ei vain tuotantoa.
CASE 5: BREWCATS
Kännissä ja läpällä
Brewcats panee olutta, mutta ei ole panimo. Toiminta perustuu markkinointiin, mutta markkinointibudjetti on ohut kuin kengännauha.
CASE 6: ARILYN
Onko AR seuraava massamedia?
Joko AR on koko kansan teknologiaa ja miten suomalainen yritys aikoo taklata amerikkalaiset teknologiajätit jaloistaan?
CASE 7: MUOVITTOMUUS
Kerää, kierrätä ja korvaa
Mitä “ilkeälle” muoville pitäisi tehdä? Asiaan etsivät ratkaisua VTT:n Ali Harlin ja Kotkamillsin Markku Hämäläinen.
CASE 8: DIGIARENAHELSINKI
Digihikeä Messukeskuksessa
Onko kaikki markkinointi kohta digitaalista? Messukeskuksessa järjestetty DigiArenaHelsinki tarjoili uudenlaisia työkaluja ja näkökulmia.
MESSURAPORTTI
Sisustus-Fespa
Berliinin Fespa-messut eivät tuoneet mitään mullistavaa uutta, mutta trendejä sitäkin enemmän. Yksi niistä oli sisustus. Tsekkaa myös messujen 10 löytöä.