Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Print&Media 4/2018

Ilmestynyt 1.6.2018
Print&Media Kesänumero 2018:n teemana ovat tuotanto ja innovaatiot. Lue esimerkiksi lean-tuotannosta, tuotantoautomaatiosta ja lisätystä todellisuudesta. Kesänumerossa on yhteensä kahdeksan case-artikkelia. Mukana myös Fespa-messujen raportti Berliinistä. Osta digilehti

Sisällysluettelo

PÄÄKIRJOITUS

Luovuutta voi oppia

Jarkko Hakola pohtii luovuuden metsästämistä aikuisiällä. Sen löytämiseen löytyy keinoja.

AJANKOHTAISTA

Toukokuun uutiskatsaus

Mitä kuultiin Xeroxin isossa Partner Forum -tilaisuudessa? Entä mitkä tuotteet saivat himoitut EDP-palkinnot?

ILKAN KESÄEVANKELIUMI

Myynti kuuluu kaikille!

Kaikki eivät ole hyviä kaikessa, mutta myynti koskettaa yrityksen jokaista työntekijää. Ilkka Mattila kertoo perusperiaatteet toimivasta organisaatiosta.

CASE 1: LEAN

Virtaus

Otavan Kirjapaino tavoittelee lean-menetelmien avulla töiden sujuvampaa etenemistä eli virtausta.

CASE 2: TUOTANNON AUTOMAATIO

Missä mennään?

Tuotanto tai laajemminkin liiketoiminta automatisoituu alalla kuin alalla. Haastattelimme neljää erilaista painotuotannon yritystä.

CASE 3: JOUSTOPAKKAUKSET

Joustavaa pakkaamista

Joustopakkaukset ovat kuluttajalle käteviä ja pakkaajalle taloudellisia. Niitä käytetään yhä enemmän erityisesti elintarvikkeissa.

CASE 4: TYÖNKULKU

Ongelmia työnkulussa?

Työnkulku ajatellaan monessa yrityksessä liian suppeasti. Ajattele yrityksesi kaikkia prosesseja, ei vain tuotantoa.

CASE 5: BREWCATS

Kännissä ja läpällä

Brewcats panee olutta, mutta ei ole panimo. Toiminta perustuu markkinointiin, mutta markkinointibudjetti on ohut kuin kengännauha.

CASE 6: ARILYN

Onko AR seuraava massamedia?

Joko AR on koko kansan teknologiaa ja miten suomalainen yritys aikoo taklata amerikkalaiset teknologiajätit jaloistaan?

CASE 7: MUOVITTOMUUS

Kerää, kierrätä ja korvaa

Mitä “ilkeälle” muoville pitäisi tehdä? Asiaan etsivät ratkaisua VTT:n Ali Harlin ja Kotkamillsin Markku Hämäläinen.

CASE 8: DIGIARENAHELSINKI

Digihikeä Messukeskuksessa

Onko kaikki markkinointi kohta digitaalista? Messukeskuksessa järjestetty DigiArenaHelsinki tarjoili uudenlaisia työkaluja ja näkökulmia.

MESSURAPORTTI

Sisustus-Fespa

Berliinin Fespa-messut eivät tuoneet mitään mullistavaa uutta, mutta trendejä sitäkin enemmän. Yksi niistä oli sisustus. Tsekkaa myös messujen 10 löytöä.

Share: