Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Print&Media 4/2017 Kesänumero

Ilmestynyt 31.5.2017
Vuoden 2017 Print&Media Kesänumero on tässä. Kasarihenkisen kannen sisältä löytyy artikkeleita muun muassa digitalisaatiosta, white label -verkkokauppamallista, 3d-tulostuksesta ja tuotannon tehostamisesta. Osta digilehti

Sisällysluettelo

PÄÄKIRJOITUS

Uudistu ja tehosta tai jämähdä

Lehden kustantaja Jarkko Hakola kertoo muun muassa digitalisaatiosta ja tuotannon tehostamisesta.

AJANKOHTAISTA

Toukokuun uutisanti

Mitä tapahtui toukokuussa 2017? Punamusta osti Juveneksen, Gt:lle uusi liittojohtaja ja positiivista virettä painoalalla.

ILKAN KESÄEVANKELIUMI

Minne katosi kehitysjohtaja?

Ilkka Mattila ihmettelee kehitysjohtajien puutetta graafisella alalla. Hän löytää myös syyt ja ratkaisut siihen.

CASE 1: DIGITALISAATIO

Ohituskaista

Digitalisaatio tarjoaa kilpailijoille ohituskaistan. Miten perinteinen yritys voi selvitä kilpailussa?

CASE 2: HACK THE PACK

Prototyyppi 72 tunnissa

Stora Enso järjesti “Hack the Pack” -innovaatiokilpailun yhdessä Industryhackin kanssa.

CASE 3: WHITE LABEL -VERKKOKAUPPA

Paikallista kasvua

White label -verkkokaupat tarjoavat uuden liiketoimintamallin pienille painoille. Print&Media tutustui tanskalaisen LaserTrykin palveluun.

CASE 4: 3D-TULOSTUS

3d ja suuret odotukset

HP aikoo mullistaa valmistavan teollisuuden vokseli kerrallaan.

CASE 5: PREMIER PARTNER FORUM

Data on uusi öljy

Xeroxin kumppaniverkosto kokoontui Barcelonaan 9.–10. toukokuuta luotaamaan graafisen teollisuuden ja viestinnän tulevaisuutta.

CASE 6: PAINAMISEN KANNATTAVUUS

Toimi fiksummin

Mitä kannattavat painotalot tekevät toisin kuin muut? Esille nousee neljä tekijää.

CASE 7: SAMPSA LILJA

Ulos luolasta

Haastattelussa Granon tuotantojohtajuudesta luopunut Sampsa Lilja. Hän näkee paljon kehitettävää painoalan automaatiossa.

CASE 8: SULAPAC

Biohajoavia luksuspakkauksia

Suomalainen Sulapac on kehittänyt täysin biohajoavan ja vedenkestävän luksuspakkausmateriaalin ja tähtää voimakkaaseen kasvuun globaaleille pakkausmarkkinoille.

CASE 9: AUGMENTED PRINT

Rikastettua printtiä

Lisätyn todellisuuden sovellukset kiinnostavat markkinoijia yhä enemmän. Printti ja pakkaukset voivat toimia välineinä, joiden avulla kuluttajille tarjotaan laajasti hauskoja ja mielenkiintoisia kokemuksia.

CASE 10: WEB-TO-PRINT

Älä investoi verkkokauppaan!

Eikö kauppa käy? Harkitsetko kenties verkkokaupan pystyttämistä? Se ei kuitenkaan ole ratkaisusi, jos et samalla muuta toiminnassasi jotain. Muista kysyä myös asiakkailta, mitä he toivovat.

MESSURAPORTTI FESPA 2017

Fespa pysyy Saksassa

LED UV, tekstiilitulostus, automaatio ja nopeus olivat teemoja tämän vuoden Fespa-messuilla, jotka järjestettiin jälleen Saksassa – aivan kuten kahtena seuraavanakin vuonna.

Share: