Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Print&Media 3-4/2020

Ilmestynyt 4.6.2020
Tämä on Print&Median Voimanumero koronakeväältä 2020. Sisältönä on paljon mielenkiintoisia aiheita, kuten laajan koronakyselyn tulokset ja pohdintaa tulevista maailman muutoksista. Mukana on myös ilahduttava raportti Sign, Print & Pack -messuilta. Osta digilehti

Sisällysluettelo

HUOM! Voimanumero poikkeuksellisesti luettavissa maksutta näköislehtenä tästä.

PÄÄKIRJOITUS

Voimaa ja kosketuksia

Jarkko Hakola kirjoittaa säkenöivästä voimasta, pandemian vaikutuksista ja kosketuksesta. Nämä kaikki nivoutuvat yhteen.

AJANKOHTAISTA

Koronakevään uutiskatsaus

Uutisosiossa kerrotaan muun muassa painoalan valmiuksista tuottaa suojaustuotteita koronaviruksen nujertamiseksi.

OHJELMISTOVINKIT

Kolme uutta toiminnallisuutta

Adobe julkaisee säännöllisesti Creative Cloud -päivityksiä. Onko sinulla nämä kikat hallussa? Esittelijänä Corellian Juha Laamanen.

CASE 1: MUUTOS

Miten maailma muuttuu?

Miten koronavirus muuttaa maailmaa ja alaamme? Ovatko muutokset pysyviä? Ainakin ketteryyttä tarvitaan. Entä onko globalisaatio tullut tiensä päähän?

CASE 2: KORONAKYSELY

Graafisen alan koronakysely

Print&Media toteutti graafisen alan tuotantoyrityksille toukokuussa kyselyn, jolla selvitettiin koronaviruksen vaikutuksia liiketoimintaan. Mukana myös monta haastattelua.

CASE 3: HYVINVOINTI

Hyvinvoinnin uudet avaimet

Miten hyvinvointivalmentaja Nina Strang näkee korona-ajan vaikutukset ihmisiin, yrityksiin ja arvoihin? Haastattelimme myös neljää henkilöä, miten poikkeusolot ovat vaikuttaneet heidän arkeen.

CASE 4: ANTIMIKROBISET MATERIAALIT

Mikä tappaa pahan?

Biosidit, kupari, hopea, puu ja valo. Ai niinkö? Mutta tappavatko ne myös koronan? Erilaiset antimikrobiset ja -bakteeriset tuotteet ovat nyt kysyttyjä. Kysyntä voi jäädä pysyväksi.

CASE 5: KASVU

Kasvua CRM:n avulla

Korona ravistelee yritysten liiketoimintoja ja sotkee monia hyväksi havaittuja myyntiprosesseja. Voisiko älykkäästä CRM-järjestelmästä olla yrityksille lisäapua?

CASE 6: OSAAMINEN

Osaamistarpeet graafisella alalla

Sign, Print & Pack -messujen seminaarilavalla puhuttiin graafisen alan osaamistarpeista. Selväksi kävi, että päivitystarvetta uudenlaiseen osaamiseen löytyy.

CASE 7: XEIKON

Ei pulaa toonereista

Koronakriisin myötä paikallisen tuotannon merkitys on korostunut. Xeikonin toimitusjohtaja Benoit Chatelard uskoo hajautetun paikallisen painamisen yleistyvän.

CASE 8: SIGN, PRINT & PACK

Kohtaamisten riemua

Kohtaamisia, kahvihetkiä, materiaalien hypistelyä ja koneiden koskettelua. Muistatko ajan ennen koronaa? Ehkä muistat, kun sukellat Sign, Print & Pack -messujen tunnelmiin.

Share: