Sisällysluettelo
HUOM! Voimanumero poikkeuksellisesti luettavissa maksutta näköislehtenä tästä.
PÄÄKIRJOITUS
Voimaa ja kosketuksia
Jarkko Hakola kirjoittaa säkenöivästä voimasta, pandemian vaikutuksista ja kosketuksesta. Nämä kaikki nivoutuvat yhteen.
AJANKOHTAISTA
Koronakevään uutiskatsaus
Uutisosiossa kerrotaan muun muassa painoalan valmiuksista tuottaa suojaustuotteita koronaviruksen nujertamiseksi.
OHJELMISTOVINKIT
Kolme uutta toiminnallisuutta
Adobe julkaisee säännöllisesti Creative Cloud -päivityksiä. Onko sinulla nämä kikat hallussa? Esittelijänä Corellian Juha Laamanen.
CASE 1: MUUTOS
Miten maailma muuttuu?
Miten koronavirus muuttaa maailmaa ja alaamme? Ovatko muutokset pysyviä? Ainakin ketteryyttä tarvitaan. Entä onko globalisaatio tullut tiensä päähän?
CASE 2: KORONAKYSELY
Graafisen alan koronakysely
Print&Media toteutti graafisen alan tuotantoyrityksille toukokuussa kyselyn, jolla selvitettiin koronaviruksen vaikutuksia liiketoimintaan. Mukana myös monta haastattelua.
CASE 3: HYVINVOINTI
Hyvinvoinnin uudet avaimet
Miten hyvinvointivalmentaja Nina Strang näkee korona-ajan vaikutukset ihmisiin, yrityksiin ja arvoihin? Haastattelimme myös neljää henkilöä, miten poikkeusolot ovat vaikuttaneet heidän arkeen.
CASE 4: ANTIMIKROBISET MATERIAALIT
Mikä tappaa pahan?
Biosidit, kupari, hopea, puu ja valo. Ai niinkö? Mutta tappavatko ne myös koronan? Erilaiset antimikrobiset ja -bakteeriset tuotteet ovat nyt kysyttyjä. Kysyntä voi jäädä pysyväksi.
CASE 5: KASVU
Kasvua CRM:n avulla
Korona ravistelee yritysten liiketoimintoja ja sotkee monia hyväksi havaittuja myyntiprosesseja. Voisiko älykkäästä CRM-järjestelmästä olla yrityksille lisäapua?
CASE 6: OSAAMINEN
Osaamistarpeet graafisella alalla
Sign, Print & Pack -messujen seminaarilavalla puhuttiin graafisen alan osaamistarpeista. Selväksi kävi, että päivitystarvetta uudenlaiseen osaamiseen löytyy.
CASE 7: XEIKON
Ei pulaa toonereista
Koronakriisin myötä paikallisen tuotannon merkitys on korostunut. Xeikonin toimitusjohtaja Benoit Chatelard uskoo hajautetun paikallisen painamisen yleistyvän.
CASE 8: SIGN, PRINT & PACK
Kohtaamisten riemua
Kohtaamisia, kahvihetkiä, materiaalien hypistelyä ja koneiden koskettelua. Muistatko ajan ennen koronaa? Ehkä muistat, kun sukellat Sign, Print & Pack -messujen tunnelmiin.