Tapahtumakalenteri

  1. Düsseldorf

    Drupa 2024

Väriä ja laadukkaita painotuotteita asiakkaita varten

30.9.2020Highlights

Kaupallinen yhteistyö: Konica Minolta Business Solutions Oy.

Keski-Suomen Painotuote Oy:n toimitusjohtaja Mikko Kymäläinen on ollut tyytyväinen Konica Minoltan kokonaispalveluun.

Keskittyminen, määrätietoinen ote mailasta, oikea asento ja pelisilmä. Tällä kertaa Mikko Kymäläinen ei ole donkkaamassa, vaan toisen harrastuksensa parissa golf-kentällä. Päivän työt omassa yrityksessä on saatu laadukkaasti hoidettua ja painotyöt valmiiksi. Hän on rauhallinen mies, jonka silmäkulmassa pilkehtii ilo ja huumori. Keski-ikäinen, alalla jopa vanhus – näin hän kuvaa yritystään Keski-Suomen Painotuote Oy:tä. Hän kuitenkin jatkaa nopeasti, että iästä huolimatta yritys käyttäytyy nuorekkaasti ja muuttuu markkinan mukana.

Ensi vuonna Keski-Suomen Painotuote Oy juhlii 40-vuotissynttäreitään. Yrityksen asiakassuhteet ovat pitkiä ja kertovat luotettavasta asiakaspalvelusta. Asiakkaiden kanssa sovituista töistä ja aikatauluista pidetään kiinni, seon syvien asiakassuhteiden perusta. Pitkäjänteinen, suunnitelmallinen ja asiakkaisiin keskittyvä tekeminen on näiden melkein neljänkymmenen vuoden menestyksen takana.

”Painamisessa kaikki on muuttunut vuosikymmenien aikana, isoimpana tekijänä digitaalisuus. Se on tuonut lisää mahdollisuuksia ja monipuolisuutta alalle”, pohtii Mikko Kymäläinen, Keski-Suomen Painotuote Oy:n toimitusjohtaja.

Jotain uutta, jotain vanhaa, jotain sinistä

Kymäläinen tuli kaksi vuotta sitten tilanteeseen, joka vaati yritystä löytämään uusia ratkaisuja. He halusivat tehostaa tuotantoa, kasvattaa tuottavuutta ja parantaa kustannustehokkuutta. Osa olemasta olevasta offset-tuotannosta haluttiin siirtää digille ja asiakkaille haluttiin tarjota monipuolisempaa painotuotevalikoimaa laajemman materiaalikirjon avulla. Pitkäaikaisella olemassa olevalla laitekumppanilla ei ollut tarpeisiin sopivaa ratkaisua, joten oli aika lähteä etsimään jotain uutta. Lisäksi löytyi jotain vanhaa ja jotain sinistä. Löytyi Konica Minolta – iäkäs, mutta innovatiivinen kumppani.

Se oli kokonaisuus, joka ratkaisi Konica Minoltan valinnan – heidän tapansa olla asiakkaan kanssa ja ilmapiiri, jonka loivat.

Kumppanin vaihtamiseen ja valintaan vaikutti moni asia. Laajat testiajot, joissa varmistettiin painojälki erilaisilla materiaaleilla, tuotannon nopeus ja ennen kaikkea laatu. Sitoutunut organisaatio, jossa kaikkien asiantuntijuus on asiakkaan käytössä. Se, miten toimittaja pitää huolta asiakkuudesta alusta lähtien.

”Se oli kokonaisuus, joka ratkaisi Konica Minoltan valinnan – heidän tapansa olla asiakkaan kanssa ja ilmapiiri, jonka loivat. Hinta ei ole aina tärkeintä”, kuvailee Mikko päätöksenteon taustoja.

Yrityksen toivomat hyödyt liiketoimintaan saatiin Konica Minoltan AccurioPress C6100 -tuotantotulostuslaitteen avulla. Siihen, kun yhdistettiin Plockmatic-vihkoviimeistelijä, niin tehokas tuotantolinja oli valmis.Integrated Color Case Unit, kaveriporukan kesken ICCU, varmistaa paremman laadun täysin automatisoidun värinhallinnan, kohdistuksen ja profiloinnin avulla.

”Olemme saaneet valtavasti hyötyjä. Nyt meillä on tarjolla laajempi materiaalikirjo digipainon puolella sekä tuotantonopeus ja tehokkuus ovat kasvaneet”, Mikko iloitsee.

Mitä se tulevaisuus tuokaan tullessaan?

Mikon mukaan painotuote käsitteenä on paljon laajempi kuin kymmenen vuotta sitten. Hän uskoo vahvasti alan hengissä pysymiseen ja erityisesti sen kehittymiseen. Perinteiset kirjapainot muuttuvat monipuolisemmiksi taloiksi ja tarjoavat painotuotteiden lisäksi yhä monipuolisempia tuotteita ja palveluita. Mikko on kirjapainoalan yrittäjä toisessa polvessa ja sitkottelee vahvasti eteenpäin. Hänen ja yrityksensä sydämessä asuu vastuullisuus ja ympäristöystävällisyys. Yhdessä jäädään odottamaan värikkäitä 40-vuotissynttärikemuja.

 

        

Ota yhteyttä:

Marja Valkjärvi, puh. 045 7732 4848
Mika Honkonen, puh. 050 475 4013
Matias Knuuttila, puh. 040 456 6506
Antti Sandgren, puh. 050 328 5525
Esa Saajasto, puh. 050 590 6884

www.konicaminolta.fi


 

Tämä artikkeli on julkaistu Print&Median Highlights-lehdessä 30.9.2020.
Print&Median koko arkisto on luettavissa Lehtiluukusta.

Share: