Yrityksen omaa sisältöä

Johda muutosta kuin markkinointikampanjaa

1.12.2017Estradiuutiset » Xerox

Muutoksesta on tullut pysyvä ilmiö, mutta silti osa pienistä ja keskisuurista yrityksistä polkee paikallaan. Muutoksen ei kuitenkaan tarvitse olla raskas prosessi, vaan sitä voi johtaa onnistuneesti. Avainsana on kommunikointi. Omaksu seuraava muutosjohtamisen metodi, niin yrityksesi ponnistaa uudelle vuosikymmenelle. Listasimme myös pilvipalvelut, joita yrityksesi tarvitsee vuonna 2018.

21 päivän sääntö

Olet ehkä kuullut, että uuden tavan omaksuminen kestää 21 päivää. Muutosjohtamisessa nuo päivät ovat kriittisiä, sillä ihmiset eivät lähtökohtaisesti pidä muutoksesta. Jotta muutosta voidaan johtaa inhimillisistä näkökulmista, pitää viestiä, viestiä ja viestiä. Vaikka viestintä on lähtökohtaisesti maraton-laji, muutosviestintään kannattaa suhtautua kuten markkinointikampanjaan.

Kiteytä projekti
Esittele projekti selkeästi: kerro sen laajuus ja mitä sen avulla ratkaistaan. Kiteytä myös tavoitteet ja tuotokset: vastaa kysymykseen “mitä” ja “miksi”.

Pidä ääntä
Muutosjohtamisen avain on viestintä ja sitä ei voi koskaan olla liikaa. Muista, että pelkkä hyödyistä kertominen ei riitä, vaan pitää investoida aikaa itse muutoksen johtamiseen. Vastaa kysymykseen “miten muutos helpottaa minun työpäivääni”.

Pidä asiat yksinkertaisina
Mitä monimutkaisempi projekti, sitä yksinkertaisemmin se pitää esitellä. Muista kertoa, miksi muutos on välttämätön. Julista projektin tietoisuutta näiden ohjeiden avulla:

Luo visio, jonka avulla rakennat innostusta.
Kuvaa muutosta parempaan ja kerro mistä mihin ollaan siirtymässä.
Ota käyttöön parhaat toimintatavat ja kerro niistä.

Muutos: pilvipalvelut, joita tarvitset vuonna 2018

Useille pienille ja keskisuurille yrityksille paras tapa tehostaa toimintaa on siirtyä pilvipalveluihin. Pilvipalveluiden ansiosta myös pienet yritykset voivat tänä päivänä johtaa toimintaansa, kuten suuryritykset. Enää ei tarvitse investoida kalliisiin ohjelmistoihin ja lisensseihin, vaan kaikki yrityksen toimintaa ohjaavat järjestelmät voi nykyään hoitaa pilvessä.

1. Projektinhallinta
Projektit ovat lähtökohtaisesti tehokkaampia toteuttaa pilvipalvelun avulla. Keskittämällä dokumentit, aikataulut, muistilistat ja viestinnän yhteen paikkaan projekti etenee helpommin. Markkinoilta löytyy niin kotimaisia kuin ulkomaisia palveluita – Trello on yksi niistä.

2. Kirjanpito ja talous
Oletko jo siirtynyt paperittomaan kirjanpitoon? Siirtymällä sähköisen talouden hallintaan, saat toimintaasi lisää läpinäkyvyyttä ja ketteryyttä. Useimmat palvelut toimivat mobiilissa moitteetta ja palveluntarjoajia löytyy runsaasti: Netvisor, Procountor ja Finazilla.

3. Asiakkuuden hallinta
Asiakkuuden hallinta sähköisen järjestelmän eli CRM:n avulla tehostaa etenkin keskisuurten myyntiorganisaatioiden toimintaa. CRM tekee koko organisaation toiminnan läpinäkyväksi, kun myyntitapahtumat ja liidit löytyvät yhdestä paikasta. Palvelun voi kytkeä osaksi koko yrityksen toiminnan ohjausta tai vaihtoehtoisesti aloittaa kevyemmin pilvipalvelun avulla. Tutustu esimerkiksi Zohoon tai Insightlyyn.

4. Markkinoinnin automaatio
Markkinoinnin automaatioon löytyy runsaasti erilaisia ratkaisuja. Järeämpään tarpeeseen sopii Hubspot, joka kerää kaikki kanavat yhteen paikkaan. Toisaalta myös yksittäisiin tarpeisiin on erilaisia sovelluksia, jotka helpottavat vaikkapa sosiaalisen median hallintaa, kuten Komfo.

5. Sisällönhallinta
Jos yritykselläsi on verkkokauppa, Shopify on erinomainen palvelu sisällönhallintaan. Jos taas keskityt digitaaliseen markkinointiin, WordPress on mainio työkalu säännölliseen julkaisuun.

Kun haluat ymmärtää, miten pilvipalvelut kytkeytyvät osaksi tulostusratkaisuja, tutustu Xeroxin älykkääseen ConnectKey-ratkaisuun.

Share: