Estradiblogit

Olipa mukava asioida infokioskissa

6.6.2016Estradiblogit » RicohKirjoittaja: Petri Vihanto

blo1-3

Suomi on itsepalvelun maa. Olemme tottuneet tilaamaan itse, ostamaan automaatista, noutamaan hyllystä ja katselemaan niitä näitä omassa rauhassa. Meillä itsepalvelua suositaan siksi, että sen mutkattomuus sopii luonteellemme, ei ainoastaan siksi, että se on henkilöstön rajallisuuden takia välttämätöntä.

Interaktiiviset, kosketusnäytölliset infokioskit ovat esimerkki Digital Signage -teknologiasta, jolla on ilo palvella itseään. Infokioski voi olla neuvoja tai myyjä, jopa erittäin hyvä myyjä. Se ohjaa, kun on kiire ja kysyy kun on aikaa. Infokioski osaa olla myös inhimillinen, hymyillä ja kiittää.

Tämä ei ole pelkkää visiointia. Kun infokioskin monet mahdollisuudet ymmärretään yrityksessä alusta asti oikein ja suunnitellaan kohderyhmää palvelevaksi, voi itsepalvelu muuttua mukavaksi palveluksi ja neuvonta varteenotettavaksi lisäarvoksi.

Kioskiin luotetaan

Ilmeisimmät hyödyt, joita yritys nykyaikaisesta infokioskista saa, ovat vapautuneita resursseja, parempia asiakaskokemuksia ja näkyvämpiä kampanjoita.

Infokioskilla on myös ainutlaatuisia tehtäviä. Se kerää tietoa, jota kuluttajat eivät muuten antaisi. Se antaa tietoa, jota kuluttaja ei muuten näkisi. Se madaltaa kynnystä, lisää avoimuutta, jopa tuottaa asiakasliidejä. Parhaaseen tulokseen vaaditaan vain muutama asia: hyvä kumppani, suunnitelmallisuutta, luovuutta ja pientä optimointia palvelua käytettäessä.

Myymälän katseenvangitsija

Ricohin Interaktiiviset infokioskit voidaan aina rakentaa, brändätä ja muokata haluttuun asuun. Ne voivat olla osa mahtavaa näyttöjen kokonaisuutta tai yksittäisiä huomion vangitsijoita. Kioski on täysin etähallittu ja valvottu 24 tuntia vuorokaudessa koko Suomessa tai Euroopan laajuisesti. Sekä kioskia, että muita mahdollisia näyttöjä voidaan hallita yhden sovelluksen avulla.

Kontakti asiakkaaseen

Käyttöliittymästä saa luovalla ja osaavalla suunnittelulla irti enemmän tuloksia, siinä mielessä se muistuttaa mitä tahansa mediaa. Ohjelmisto voidaan rakentaa alusta asti yhdessä meidän kanssamme tai olemassa olevan palvelun pohjalta.

Käytettävällä sovelluksella on lainalaisuuksia, joista selkeys, nopeus ja ennakointi ovat tärkeimpiä. Kuluttajille pitää tarjota myös piristäviä elementtejä, kuten tarinallisuutta tai pientä pilkettä silmäkulmassa, tietysti oman brändin rajoissa. Kokemus on opettanut meille paljon infokioskien käyttöliittymistä, mutta lisää voi oppia ennakkoluulottomalla asenteella suunnitteluvaiheessa ja järkevällä analysoinnilla käytön aikana.

Periaatteena tavoitteellisuus

Infokioskit tarjoavat toimintoja, joista on helppo innostua, mutta tärkeintä on asettaa tavoite ennen palvelun hankkimista. Se on myös meidän lähtökohtamme. Se on paljon enemmän ja hyödyllisempää kuin ”kosketusnäytön” tarjoaminen sitä haluaville. Ratkaisemme ongelmia ja samalla teemme enemmän, avaamme uusia ovia.

Petri Vihanto

Katso yrityksen Ricoh estradisivu
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+Email to someone