Maaliskuun puolessavälissä Messukeskuksessa nähdään digipainamisen lippulaivakoneiden markkinataistelua. Sign, Print & Promotion -messuilla voi tutustua useimpiin suosittujen toimittajien digipainamisen huippumalleihin. Näissä tooneripainokoneissa käydään kentällä kovaa kilpailua.
Painoalan markkinat ja liiketoimintamallit uudistuvat kohisten. Kohtaamme haasteita, joista emme vielä kymmenen vuotta sitten tienneet mitään. Vaikka digitalisaatio on jo muuttanut alan liiketoimintamalleja merkittävästi, uutta on luvassa koko ajan. Muutoksesta on tullut pysyvä tila. Listasimme kuusi trendiä, jotka on hyvä tuntea.
Kiireisessä tuotantotalossa aika valuu tilausten ja töiden pyöritykseen. Tuotanto rullaa omalla tavallaan, mutta heikot signaalit paljastavat, milloin on aika vaihtaa uusiin laitteisiin. Milloin viimeksi tutkit, miten tuotantosi vastaa markkinoiden tarpeisiin?
Itsenäinen tutkimus- ja testauslaitos Buyers Laboratory (BLI) on jakanut 2018 Pro -palkintoja tuotantotesteissä parhaiten menestyneille digitaalisille tuotantotulostimille. Palkintoja saivat Canon, Konica Minolta ja Xerox.
Xerox on ottanut Drupassa esitellyt High Fusion (HFI) -värit käyttöön ensimmäisessä tuotantokoneessa. Värien avulla voidaan tehdä mustesuihkupainatusta tavallisille offset-painopapereille ilman niiden esikäsittelyä.
Picaset Oy on investoinut ensimmäisenä Suomessa uuteen Xerox Color 1000i -digitaaliseen painokoneeseen, joka painaa kultaa ja hopeaa. Yritys on täyden palvelun painotalo Helsingin Pitäjänmäessä.
Tuotannon automaatio – ratkaisu, joka lisää kertaheitolla painotalon tuottavuutta? Liian usein todelliset ja potentiaaliset hyödyt ovat liian kaukana toisistaan, kun yritys ryhtyy suunnittelemaan tuotannon automaatiota. Painolastiksi muodostuvat vanhat toimintatavat ja tiedon puute, joista kasaantuu uusia pullonkauloja.
Me kaikki tunnemme milleniaanin. Hän on noin 20–35-vuotias, netti on hänelle TV:tä tärkeämpi ja esikuvansa hän löytää Youtubesta. Milleniaani elää globaalissa maailmassa, jossa viestintä on nopeaa ja yksinkertaista, mutta sitä on liikaa. Siksi milleniaani ihastuu saadessaan perinteistä postia.
Xeroxin iGen 5 Press täydentyy valkoisen värin painamisen mahdollisuudella. Valkoista väriä käytetään usein tavallista näyttävämpien painotöiden toteuttamiseen. Se on jatkossa mahdollista iGen 5:n viidettä painoyksikköä käyttämällä.
Personoitu printti on kansainvälisten markkinoijien valuuttaa, sillä tutkimukset osoittavat, että se on yksi monikanavaisen markkinoinnin tehokkaimpia yksittäisiä keinoja.