Artikkelipoiminnat
Tällä sivulla julkaisemme artikkelipoimintoja jo julkaistuista Print&Media-lehdistä vuodesta 2011 alkaen. Hyvät artikkelit kestävät aikaa ja niille voi antaa myös lisäelämää jakamalla niitä sosiaalisessa mediassa.
Jo lapsena lyhyeen, kaupalliseen tarinankerrontaan rakastunut mies on saanut työskennellä unelma-alallaan jo lähes 30 vuoden ajan. Markkinointi ja mainonta ovat ajan myötä muuttuneet täysin, mutta Eka Ruolan intohimo roihuaa yhä.
Lukihäiriöinen mies, jolla on oravan keskittymiskyky, keksi idean, josta tuli maailmanlaajuinen ilmiö. Jarno Saarisen penkkijalkapallopeliä on myyty 68 maahan, ja siitä kuvatuilla videoilla on satoja miljoonia katselukertoja.
Valaistuksella on yllättävän suuri merkitys, kun ajatellaan sitä, miten erilaiset pakkaukset ja ylipäätään tuotteet erottuvat vaikkapa ruokakaupan hyllyillä. Valaistusta ei ole Suomessa pohdittu useinkaan syvällisemmin. Se hankitaan usein välttämättömänä pahana.
Ajattelemme, että valaistuksen pitäisi olla tuottava investointi. Valolla voi tehdä paljon erilaisia asioita, kertoo räätälöityjä valaistusratkaisuja tuottavan Imoon Finlandin myyntiedustaja Jan Porema.
Tavallisin valaistusratkaisu on yleisvalo yhdistettynä …
Maailman suurin kaupan alan messutapahtuma Euroshop järjestettiin Düsseldorfissa 26.2–2.3. Kolmen vuoden välein järjestettävässä tapahtuma tarjoaa näkymiä kaupan alan tulevaisuuteen monipuolisten näytteilleasettajien ja seminaarien välityksellä.
Euroshop-messuilla oli havaittavissa selkeitä trendejä visuaalisessa viestinnässä. Vastuullisuus ja ekologisuus olivat messuilla ykköspuheenaiheena, samoin tulevaisuuden teknologia ja tekoäly. Kaiken keskiössä oli kuitenkin asiakaskokemus: Kuinka luodaan ainutlaatuinen näyttämö asiakkaan toiveille.
Visuaalisen viestinnän ja markkinoinnin …
1990-luvun puolivälissä Robert Keane teki sen, mistä oli jo muutaman vuoden haaveillut. Hän lähti yrittäjäksi tarkoituksenaan muuttaa graafinen ala digitaaliseksi ja tarjota erityisesti pienyrittäjille mahdollisuutta tilata näyttäviä nelivärituotteita ”ylivoimaisen kilpailukykyisellä asiakaskokemuksella ja hinnalla.”
Porilaisen Brand ID:n toimitusjohtaja ja pääomistaja Juha Heljakka edustaa yrittäjäsuvun kolmatta sukupolvea. "Olen aina ajatellut, että työtä pitää tehdä aina yrityksen etu edellä niin kuin omistaisit yrityksen jossa työskentelet, eikä muuta vaihtoehtoa ikään kuin ole", sanoo Juha Heljakka.
Visualistit ry:n puheenjohtaja Virve Arvola avaa miksi visuaalisella markkinoinnilla on valtavan iso rooli myymälöiden ja toimitilojen viihtyvyydessä – ja kassakoneen kilinässä.
Huhtikuun 2021 lehdessä lanseeratun kansikisan kilpailutöiden määrä yllätti toimituksen. Raati olikin tiukan paikan edessä valitessaan upeiden toteutusten joukosta vain yhden voittajan. Suurkiitos kaikille kansikilpailuun osallistuneille!
Lapsiperheiden postilaatikoihin tipahti syyskuussa mainos, joka roiskautti maidot rinnuksille. Oatlyn teettämä kirjanen kysyi häpeilemättä, onko lehmänmaito menneen ajan heiniä ja onko sen hegemoniakin lähinnä propagandan seurausta.
Nyt selvitämme millaista on hyvä markkinointi ja mainonta vuonna 2020. Asiantuntijana toimii Hanken Svenska handelshögskolanin professori Jaakko Aspara, jonka erikoisalaa ovat markkinastrategia ja palveluliiketoiminta.
Kun asiakkaita hemmotellaan globaalien digialustojen laadukkailla kokemuksilla, kannattaisi yritysten välttää nyrkkipajamaista ilmettä. Ami Hasanin mukaan pienessäkin yrityksessä pitäisi ymmärtää, ettei kuluttaja harrasta toimialojen välistä analyysia, vaan vertaa hyvää asiakaskokemusta huonoon.
Brändäämisen yksi nouseva osa-alue on toimitilabrändäys. Kun se tehdään hyvin, tuo se brändin visuaalisuuden ja arvot työntekijöiden silmien eteen – ja säväyttää asiakkaankin. Kuulostaa kalliilta, vaan ei ole, jos tuunataan.
Maaliskuisten Sign, Print & Pack -messujen seminaarilavalla käytiin hyvä keskustelu graafisen alan osaamistarpeista. Selväksi kävi, että päivitystarvetta alan osaamiseen löytyy.
Korona ravistelee yritysten liiketoimintoja ja sotkee monia hyväksi havaittuja myyntiprosesseja. Moni on joutunut kiireellä uudistamaan strategiaansa ja käytäntöjään erityisesti sähköisessä maailmassa. Mutta ovatko muutokset onnistuneet ja voisiko älykkäästä CRM-järjestelmästä olla yrityksille lisäapua?
Mitä muutoksia arkeen ja yhteiskuntarakenteeseen jää, kun korona pyyhkäisee ylitsemme?