Verkkopainotalo Onlineprinters on toimittanut merkittävän määrän hiilineutraaleja painotöitä. Vuodesta 2013 lukien niitä on nyt tehty yli neljännesmiljoona ja hiilidioksipäästöjä on vähennetty niillä 7 900 tonnia.
Ulkomainonta on entistä hätkähdyttävämpää, kun sen tekemiseen käytetään suuren koon 3D-tulostustekniikkaa. Pariisin luonnontieteen museon edustalla on nyt kolme metriä korkea ultrarealistinen täysikokoinen triceratops.
Pantone on kehittänyt väristandardin polyesteritekstiileille. Siihen sisältyy 203 uutta väriä, jotka on kehitetty pelkästään polyesteriä varten. Värikartta on saatavissa kolmessa eri muodossa.
Facebook on lanseerannut yritysasiakkaille suunnatun aikakauslehden nimellä Grow. Sitä on jaettu kesäkuussa Lontoossa eri paikoissa, esimerkiksi Heathrow-lentokentän business-loungeissa.
Cannes Lions 2018 -markkinointikilpailun voittajat saivat tänä vuonna samppanjapulloja, joiden etiketit ja pakkaukset oli personoinut HP. Kilpailussa palkittiin neljä suomalaista markkinointikampanjaa.
Metsäkustannus Oy on ostanut CGI Suomi Oy:ltä Karttakeskuksen pääasiassa kuluttajille suunnatut kustannus-, kartta- ja paikkatietoaineistoliiketoiminnat. Myös Karttakeskus-brändi siirtyy uudelle omistajalle.
Stora Enso tarjoaa nyt entistä paksumpaa 370 gramman kartonkia Performa Brilliance -valikoimassaan. Uusi kartonki on tarkoitettu korkeatasoisiin taivekartonkipakkauksiin sekä painotuotteisiin kuten kalentereihin, kortteihin ja display-tuotteisiin.
Suuret tapahtumat ja kulttuuri kiinnostavat suuria mediayhtiöitä yleisöjen saavuttamisen väylinä. Erityisesti Sanoma panostaa nyt tapahtumiin ostamalla niitä järjestäviä yhtiöitä. Uusin osto on Tikkurila Festivaali.
Mactac Europe on lanseerannut kuusi uutta vinyylikalvoa, joiden värejä on innoittanut kuvataiteilija Piet Mondrianin väripaletti. Nyt yrityksellä on tarjota jo 100 erilaista värikalvoa.
Adobe herättää henkiin legendaarisen Bauhaus-designkoulun suunnittelijoiden keskeneräiset luonnokset uusiksi digitaalisiksi fonteiksi. Luonnokset ovat olleet kadoksissa siitä lähtien, kun natsit sulkivat Bauhaus-koulun vuonna 1932.
Suomalaisten mediatalojen omistama Jakeluyhtiö Suomi palvelee pian kirjeiden, lehtien, pienpakettien ja kohdennetun mainosviestinnän lähettäjiä myös pääkaupunkiseudulla
Startup-yhtiö Iscent Oy on solminut miljoonakaupat saksalaisen printtimedian ja pakkausalan yrityksen kanssa. Sopimukseen sisältyy nano- ja mikrorakenteita tuottavan hybridituotantokoneen toimitus sekä teknologialisenssi.
Suomen aikakauslehtimarkkinoille syntyy uusi tuote, historiasta aiheensa ammentava Elmo Historia-lehti. Lehden ensimmäinen numero ilmestyy syyskuussa 2018. Lehti ilmestyy kerran kuukaudessa, 11 kertaa vuodessa.
Sanoma Media Finland ostaa T-Median työnantajakuva- ja vetovoimapalvelut ja liittää ne osaksi Oikotie Työpaikkojen tarjoomaa. Kauppa toteuttaa Sanoman kasvustrategiaa ja vahvistaa Oikotien roolia yritysten kokonaisvaltaisena rekrytointikumppanina.