Hexis Graphics valmistaa itseliimautuvia kalvoja ja etsii edelleen kasvua Suomen markkinoilta. Siksi yritykselle oli tärkeä päätös osallistua näytteilleasettajaksi Sign, Print & Pack -messuille Helsinkiin maaliskuussa 2020. Hexis osallistuu messuille yhdessä suomalaisen yhteistyökumppaninsa Signcomin kanssa järjestäen myös The Battle -teippauskilpailun.
Bonnier-konserniin kuuluvan BookBeatin nopea kasvu jatkui vuonna 2018. Liikevaihto nousi 30 miljoonaan euroon, kun se oli 14 miljoonaa vuonna 2018. Kasvu tapahtui pääasiassa BookBeatin kolmella päämarkkinalla: Ruotsissa, Suomessa ja Saksassa.
Beyondprint on vuodesta 2014 asti toiminut web-to-print verkkokauppa, joka on erikoistunut erilaisten kuvatuotteiden valmistukseen asiakkaiden omilla kuvilla/aineistoilla. Nyt Beyondprint-liiketoiminta on myytävänä.
Miljoonat britit ovat ehtineet hankkia vuoden 2020 kalenterin, jossa toukokuun Bank Holiday -vapaapäivä on väärässä kohtaa. Britannian hallitus siirsi vapaapäivän maanantaista 4.5. perjantaihin 8.5. niin myöhään, että kalenterit oli jo ehditty painaa.
Saksalainen painotalo colordruck Baiersbronn on kaksinkertaistanut räätälöityjen, digipainokoneella tehtyjen kalenterien tuotannon tänä vuonna. Yritykset ja yhteisöt tilaavat niitä web-to-pack -kauppapaikan kautta. Painotalo huolehtii myös niiden täyttämisestä makeisilla sekä postittamisesta. Kalentereista on tullut suosittu lahja.
Sporttialan uuden ammattilehden YouSportin ensimmäinen numero on ilmestynyt. YouSport kokoaa alan uutiset ja puheenaiheet. Lehti ilmestyy printin lisäksi myös digiversiona median verkkosivustolla.
Kauppakeskusten suosio ostopaikkana kasvaa, ja niitä on perustettu lisää varsinkin pääkaupunkiseudulle. Ulkomainosyhtiö Clear Channel on syksyn aikana laajentanut ja vahvistanut kauppakeskusmediaansa. Kattavaan mainosverkostoon kuuluu nyt 37 kauppakeskusta.
Vuoden 2019 Effie Awards Finland -kilpailun tuomaristo nosti shortlistalle 22 markkinointityötä, joista kaksi oli kahdessa kategoriassa. Kilpailevien Long Drink-juomien kampanjoita listalle oli päässyt useita. Effie-kilpailussa palkitaan vuoden parhaita markkinointikampanjoita.
Sanoma laajentaa oppimisratkaisujen tarjontaansa jälleen uudella yritysostolla. Sanoma ostaa Clickedun, yhden Espanjan johtavista oppimisratkaisujen tarjoajista sen perustajilta. Clickedu on perustettu vuonna 2000 ja sen perustajat jatkavat yhtiössä omistajina.
STT:n uutisten yleisö kasvaa merkittävästi, kun seitsemän paikallismediaa palaa uutistoimiston uutispalvelun asiakkaaksi vuoden 2020 alusta. Lisäksi Lehtikuvan uutiskuvapalvelun asiakaskunta kasvaa yhdeksällä palaavalla asiakkaalla.
Mihin ihmeeseen jätin autoni? Tilanne on tuttu monelle kauppakeskuksen kävijälle. Kauppakeskus Skanssi ratkaisi ongelman modernilla väriopastuksessa, joka selkeyttä kaupoissa liikkumista ja parkkihallin löytymistä. Granon tehtävänä oli miettiä uudistuksessa oikeat materiaalit ja tavat toteuttaa asiakkaan toiveet.
Helsingin Satama Oy ja ulkomainosyhtiö Clear Channel Suomi Oy aloittavat vuoden 2020 alusta mainosyhteistyön, joka näkyy satamien 12 miljoonalle vuosittaiselle matkustajalle. Jatkossa mainontaa Helsingin laivaterminaaleissa ohjataan tutkimustiedon avulla eri matkustajaryhmien tarpeiden mukaan.
Antalis Oy on saanut valikoimaansa sataprosenttisesti kierrätettävät japanilaiset YUPO-materiaalit. Nämä PVC-vapaat synteettiset paperit ja kalvot soveltuvat myynnin edistämiseen ja viestinnän käyttökohteisiin, joissa tarvitaan korkeaa paino- tai tulostuslaatua, repäisylujuutta ja vedenkestävyyttä.
Klassinen sininen on Pantonen vuoden 2020 väri. Yrityksen mukaan se on ”ajaton ja kestävä värisävy, elegantti yksinkertaisuudessaan”. Pantone 19-4052 Classic Blue on Pantonen mukaan rauhallinen ja rauhoittava väri.
Greenguard Gold -sertifiointi yleistyy UV-väreillä tehtävässä suurkuvatuotannossa. Sertifiointi asettaa tiukat rajat päästöille sisätiloissa. Sen ovat äskettäin saaneet UV-väreilleen Agfa, Mutoh ja swissQprint.
Uuden Kantar Mind -tutkimuksen mukaan ulkomainonta tavoittaa viikoittain koko Suomen väestöstä 98 %. Ulkomainonta tavoittaa ympäri Suomen pääkaupunkiseudulta Lappiin saakka. Tavoittavuuden lisäksi ulkomainonta korostuu selkeästi tietyissä kohderyhmissä.