Pitkään lamassa ollut mediamainonta kääntyi lievään kasvuun elokuussa. Aikakauslehdet pääsivät jopa kahdeksan prosentin kasvuun viime vuoteen verrattuna. Kasvua on varmaankin auttanut merkkimainonnan selvä lisääntyminen.
K-Raudat saivat uuden ilmeen, kun Keskon rautakauppaketjut K-Rauta ja Rautia muodostivat keväällä uuden K-Rauta-ketjun. Grano toteutti valtavan urakan ilmeen jalkauttamisessa ketjun myymälöihin.
Beyondprint on vuodesta 2014 asti toiminut web-to-print verkkokauppa, joka on erikoistunut erilaisten kuvatuotteiden valmistukseen asiakkaiden omilla kuvilla/aineistoilla. Nyt Beyondprint-liiketoiminta on myytävänä.
Alumiinin ja muiden raaka-aineiden hintojen jyrkkä nousu on saanut myös Kodakin nostamaan offsetpainolevyjen hintoja koko maailmassa. Kodak tiedottaa, että hinnat tulevat nousemaan 9 %.
Mainostajien Liiton Vuoden Brändinrakentaja -tunnustus annetaan markkinointiviestinnässään esimerkilliselle jäsenyritykselle. Suomi 100 -juhlavuoden brändinrakentajaksi valittiin Fazer
Digitaalisesti painettujen etikettien osuus markkinoiden arvosta on vasta 9,7 % Euroopassa Finatin tuoreen tutkimuksen mukaan. Se osoittaa kuitenkin jo tekniikan tulleen hyväksytyksi. Etikettien käyttäjät haluavat hyödyntää digitekniikkaa yhä enemmän.
Nordic Morning -konserni yhdistää viisi digitoimistoaan ja lanseeraa uuden sähköisen markkinoinnin ja palvelumuotoilun konseptin. Konsernin tulos on parantunut, kertoo toimitusjohtaja Anne Årneby.
Muller Martinin kirjalinjalla voi tehdä automaattisesti vaikka yhden kirjan kerrallaan. Tarvepainatuslinja sai Swiss Industry 4.0 -palkinnon saumattomasti ilman manuaalista työtä toimivasta tuotannosta.
Heidelberg on lisännyt Versafire CV ja CP -sarjojen digipainokoneisiin uusia ominaisuuksia. Koneilla voi nyt toteuttaa näyttäviä painotöitä entistä helpommin ja automaattisemmin.
Sanomalehtien lukijamäärissä näkyy positiivista kehitystä uusimman KMT-tutkimuksen valossa. Kärkimediaan kuuluvista sanomalehdistä seitsemän nosti painetun lehden lukijamääräänsä edelliseen mittaukseen verrattuna. Valtaosa muista sanomalehdistä säilytti lukijamääränsä.