Autoteippauksilla saadaan aikaan suorastaan hätkähdyttäviä ilmeitä. Grano on toteuttanut uudet eläimelliset ilmeet kaikkiin kolmeen Helsingin Korkeasaareen liikennöivään HSL:n linjan 16 bussiin.
Lapsia innostetaan lukemaan uusilla lehdillä ja lukutaitokampanjoilla. A-lehdet on lanseerannut kaksi kertaa kuussa ilmestyvän Apu Juniori -ajankohtaislehden. EK on järjestänyt Operaatio Ankka -kampanjan, jossa keväällä lahjoitetaan lehtiä 10-vuotiaille lapsille.
Beyondprint on vuodesta 2014 asti toiminut web-to-print verkkokauppa, joka on erikoistunut erilaisten kuvatuotteiden valmistukseen asiakkaiden omilla kuvilla/aineistoilla. Nyt Beyondprint-liiketoiminta on myytävänä.
Joka toinen vuosi järjestettävä Hunkeler Innovationdays on vuoden 2019 tärkeimpiä graafisen alan tapahtumia. Helmikuun lopussa Lucernessa Sveitsissä tapahtuman pääteemana on menestyminen automaation avulla.
Suurkuvalaitteiden ohjelmistotalo Onyx on julkaissut uuden Onyx 18.5-version tuotteestaan. Tiedotteen mukaan se on alan ensimmäinen RIP-tuotanto-ohjelmisto, joka sisältää Adoben APPE 5-ohjelmiston.
Mimaki on näyttävästi mukana Heimtextil-messuilla yhteistyössä kymmenen tekstiilisuunnittelijan kanssa. He ovat muodin, sisustussuunnittelun sekä taiteen kärkinimiä ja esittelevät messuilla digitaalisen tekstiilipainamisen luovia mahdollisuuksia
Viestilehdet Oy on ostanut Freemium Media Oy:n koko osakekannan. Yrityksen tuotteisiin kuuluvat mm. yli 1,2 miljoonaan talouteen jaettava Pientalo ja Piha -lehti, Suomela.fi -verkkomedia sekä Suomela.fi -uutiskirje.
Kirja-alan toimijat polkaisevat vuoden 2019 käyntiin Kirjalla kuntoon! -kampanjalla. Tammikuun aikana kirjakaupat tuovat myymälöissään ja kustantajat kanavissaan esiin sekä kevään uutuuksia että vanhempia suosikkeja aihepiiristä.
Painokonevalmistajat Durst ja Koenig & Bauer ovat perustaneet yhteisyrityksen kehittämään digitaalisia painojärjestelmiä taivekartongille ja aaltopahville.
Suomen Postin julkaisema luontoaiheinen Pilviä saaristossa -postimerkki valittiin maailman parhaaksi espanjalaisen El Eco -lehden järjestämän Nexofil-kilpailun pääsarjassa.
Fespa-järjestö on jälleen valinnut 20 parasta jouluaiheista painotyötä. Joulu on kiireistä aikaa myös printtien tekijöille ja mielikuvituksellisia painotöitä on tehty sekä lähetettäväksi että kaupasta ostettavaksi. Kolmiulotteiset painotyöt ovat tulevaisuutta myös joulun juhlinnassa.
Digitaaliset mainontakanavat valtaavat markkinaosuutta printtimedioilta. Kehitys on jatkunut samana koko vuoden, eikä marraskuu tehnyt poikkeusta. Printin alamäki on vähentänyt koko mediamainonnan määrää tänä vuonna Suomessa.
Espoolainen painotalo Origos Oy on investoinut Ricohin uuteen digitaaliseen painokoneeseen. Docus Oy ja Origos Oy solmivat monivuotisen palvelusopimuksen Ricohin uusimmasta Pro C7200X -painokoneesta.