Myymälämarkkinoinnin palveluja tarjoava EmersonTEN on yhdistänyt voimansa virolaisen Fast Display -digipainon kanssa. Yhdistäminen vahvistaa yrityksen asemaa POS-tuotteiden tuottajana Suomessa ja Baltian maissa. Fast Displayn tuotanto siirtyy EmersonTENin tuotantolaitokseen Vohmaan Virossa.
A-lehtien ajankohtaismedioiden vastaavaksi päätoimittajaksi on nimitetty Iina Artima-Kyrki. Hän työskentelee tällä hetkellä Me Naisten päätoimittajana. Ennen Me Naisia hän työskenteli Ilta-Sanomien toimituspäällikkönä ja vastasi muun muassa Ilta-Sanomien digitaalisten sisältöjen kehittämisestä.
Beyondprint on vuodesta 2014 asti toiminut web-to-print verkkokauppa, joka on erikoistunut erilaisten kuvatuotteiden valmistukseen asiakkaiden omilla kuvilla/aineistoilla. Nyt Beyondprint-liiketoiminta on myytävänä.
Yritysten sponsorointi-investoinnit supistuivat viime vuonna 21,9 % vuoteen 2019 verrattuna. Sponsorointiin investoitiin kaikkiaan 203 miljoonaa euroa Sponsorointibarometrin mukaan. Pudotus johtui erityisesti tapahtumamarkkinoinnin puolittumisesta koronapandemian vuoksi.
Kuluttajat ovat tutkimusten mukaan nyt entistä kiinnostuneempia elintarvikkeiden puhtaudesta. CCL Label on lanseerannut uuden pakkauksen, joka suojaa juomatölkin sleeverin avulla täydellisesti. Pakkaus on lisäksi uudelleen suljettava, ja tarjoaa entistä enemmän painopintaa promootioille sekä tuotetiedolle.
Paperikuituun perustuvia pakkausratkaisuja tuottava globaalisti toimiva Ranpak-konserni on saanut täyden FSC-sertifioinnin kaikille Euroopan tehtailleen. Ranpakin pakkaustuotteilla on nyt FSC-sertifiointi Euroopan, Lähi-Idän ja Aasian-Tyynenmeren alueilla.
Filosofian maisteri Jessica Ålgars on valittu Folkhälsanin viestintäjohtajaksi 26. huhtikuuta 2021 lähtien. Nykyinen viestintäjohtaja Camilla Westerlundin jää eläkkeelle toukokuussa. Ålgars on viime vuodet työskennellyt viestintäpäällikkönä eläkevakuuttaja Veritaksella.
Vuoden päästä 16.–17.3.2022 Helsingin Messukeskuksessa järjestettävien Sign, Print & Promotion -messujen varaustilanne on lähtenyt lupaavasti käyntiin. Paikkansa messuille ovat viimeisen viikon aikana varmistaneet jo muun muassa Seri-Deco, Vink, Adara Pakkaus ja Quadient Finland.
K-Rauta nosti viime vuonna ”Repäise”-kampanjassaan esiin suomalaisten graafikoiden suunnittelemia uusia tapettikuoseja. Kampanja herätti hyvin huomiota ja se palkittiin nyt vuoden mainoksena ja kampanjana Aikakausmedian Editkilpailussa 2020.
Aikakausmedian Editkilpailun voittajat toimituksellisissa sarjoissa kerrottiin virtuaalisessa julkistamistilaisuudessa 18.3. Luonnonsuojelija-lehden kansi oli yleisöäänestyksen selvä suosikki. Vuoden myyvimmäksi aikakauslehden kanneksi valittiin Sanoma Media Finlandin Suuri Käsityö 4/20 -lehti.
Adara Pakkaus Oy:llä on käynnissä mittava investointiohjelma. Siihen sisältyy materiaalikäsittelyn automatisointi, tuotantoprosessin uudistuksia ja uuden fleksopainokoneen hankinta.
Koronapandemia muuttaa kuluttajien ostokäyttäytymistä, ennustaa pakkausalan ohjelmistoja ja laitteistoja tarjoava Esko-yritys. Sen markkinointijohtaja Jan De Roeck sanoo muutosten vaikuttavan merkittävästi pakkausalaan ja kauppaan.